Ολοκληρώθηκε η πρώτη χρονιά της δράσης του  ευρωπαϊκού προγράμματος  Εrasmus KA2 “We can do it Together” .

Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-16 εργάστηκαν στο πρόγραμμα 8 καθηγητές και 30 μαθητές με στόχο την ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων μεταξύ των χωρών και την εκπόνηση διδασκαλιών μάθησης και κατάρτισης μαθητών και καθηγητών. Έγιναν οι 3 προβλεπόμενες διεθνείς συναντήσεις:

  1. Οκτώβριος 2015 : Βουκουρέστι

Mε τη συμμετοχή 2 καθηγητών από κάθε χώρα, η συντονίστρια χώρα Ρουμανία φιλοξένησε τους εταίρους για μια εβδομάδα. Συζητήθηκαν αναλυτικά οι στόχοι και τα μέσα υλοπόιησης του προγράμματος  και έγινε παρουσίαση των εργαλείων web-2 (eTwinning ).

  1. Φεβρουάριος 2016 : Αθήνα

Η δεύτερη  μετακίνηση στο πλαίσιο του προγράμματος έγινε στην Αθήνα από τις 22 έως τις 28 Φεβρουαρίου. 26 μαθητές – 5 από τη Ρουμανία, Πορτογαλία, Πολωνία και Ιταλία και 6 από τη Σλοβενία – φιλοξενήθηκαν για μια εβδομάδα από τις οικογένειες των μαθητών του σχολείου μας, ξεναγήθηκαν σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, ενώ παρακολούθησαν μαθήματα από ενα μεγάλο μέρος καθηγητών του σχολείου στα τμήματα και συμμετείχαν σε εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν με στόχο την ανταλλαγη γνωστικών και πολιτισμικών εμπειριών. Τέλος, οι μαθητές παρουσίασαν εργασίες τους με θέματα «Σημαντικές προσωπικότητες και δημοφιλή αθλήματα της κάθε χώρας».

Παράλληλα 2 διδάσκοντες καθηγητές από κάθε επισκέπτρια χώρα παρακολούθησαν σύντομες παρουσίασεις για καινοτόμες διδασκαλίες στους τομείς της Πληροφορικής και των Φυσικών επιστημών.

  1. Απρίλιος 2016 : Cassino, Ιταλία

Στη συνάντηση στο Cassino συμμετείχαν 2 καθηγήτριες του σχολείου μας και 5 μαθήτριες /μαθητές. Πέρα από μια πολύ όμορφη ξενάγηση στην περιοχή του Cassino,  στο Amalfi και στη Ρώμη, οι μαθητές εργάσθηκαν σε ομάδες προκειμένου να παραχθεί το παραδοτέο έργο, ένα έντυπο αλλά και ηλεκτρονικό βιβλίο με περιεχόμενο τις εργασίες των μαθητών με θέμα «Σημαντικές προσωπικότητες και δημοφιλή αθλήματα της κάθε χώρας». Η φιλοξενία ήταν άψογη, οι μαθητές γνώρισαν το εκπαιδευτικό σύστημα της Ιταλίας  και ανέπτυξαν φιλικούς δεσμούς με τους μαθητές των άλλων χωρών.

Επιπλέον, στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι συμμετέχοντες διδάσκοντες, στο πλαίσιο καινοτόμων διδασκαλιών και πρακτικών, επέλεξαν  στα τμήματα μαθητές  με πολύ καλή επίδοση και υψηλό γνωστικό επίπεδο, οι οποίοι εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με τους μαθητές λιγότερο καλής επίδοσης, συμβάλλοντας ενεργά στην κινητοποίησή τους μέσα στην τάξη , στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους , στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους, με τελικό στόχο τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και την εξάλειψη της ελάχιστης πιθανότητας σχολικής διαρροής.

Παραδείγματα εφαρμογών:

  1. 27 μαθητές στο πλαίσιο του μαθήματος Πολιτική Παιδεία με διδάσκουσα την Παναγιώτα Καλόγρη,  εργάστηκαν σε μικρές ομάδες στο Εργαστήριο Πληροφορικής με θέμα «Το Ηλεκτρονικό Έγκλημα και η Χρήση του Διαδικτύου από τους εφήβους».
  2. Σε εβδομαδιαία εξωδιδακτική δραστηριότητα μαθητές εκπαίδευσαν συμμαθητές τους σε χορούς υπό την επίβλεψη της Β. Αλεξανδράκη.
  3. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας εξετάσθηκαν ζητήματα αναφορικά με τη σχέση ποίησης – φιλοσοφίας. Το αντικείμενο ήταν δύσκολο και οι μαθήτριες και οι μαθητές δεν είχαν την απαραίτητη εκοικείωση.

Η διδασκαλία έγινε με φύλλα εργασίας, ανά ομάδες, όπου οι μαθήτριες/μαθητές, μετά από σύντομη ενημέρωση από τη διδάσκουσα Β. Αλεξανδράκη, ανέλαβαν να καθοδηγήσουν τους συμμαθητές τους. Αν και τα αποτελέσματα σε γνωστικό επίπεδο δεν ήταν πλούσια, εντούτοις ενισχύθηκαν οι δεσμοί συνεργασίας, η αυτοπεποίθηση και το ενδιαφέρον για το γνωστικό αντικείμενο. Πολλές φορές στη συνέχεια της σχολικής χρονιάς, τα αποτελέσματα και οι γνωσιακές κατακτήσεις εκείνης της προσπάθειας, όπως και το συναισθηματικό πλαίσιο της αντλήθηκαν και λειτούργησαν ως σημεία αναφοράς.

  1. Σε 3 τμήματα της Β τάξης έγινε πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας. Μαθήτριες και μαθητές της θετικής κατεύθυνσης με υψηλό γνωστικό υπόβαθρο ανέλαβαν την υποστήριξη των υπόλοιπων συμμαθητριών και συμμαθητών εργαζόμενοι σε ομάδες και επιλύοντας προβλήματα Οργανικής Χημείας. Η εφαρμογή έγινε κατά τη διάρκεια 8 διδασκαλιών από την Α. Μυλωνά.

Σχετικά:

TIMETABLE – SCHEDULE OF PROJECT MEETING ‘We can do it together’ ATHENS – GREECE 21 -27 FEBRUARY 2016
LESSONS TIMETABLE

Φωτογραφίες από την επίσκεψη στην Ακρόπολη και την Επίδαυρο.DSC00108

DSC00136

DSC00150