Οι προτάσεις, οι οποίες εγκρίθηκαν από το ΕΠΕΣ για τη σχολική χρονιά 2016-2017, αφορούν τους παρακάτω ομίλους :

1. ΟΜΙΛΟΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

ΘΕΜΑ 2016-2017: «AKOH ΚΑΙ AKOΥΣΤΙΚO-ΨΥΧΟ-ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ».
Εξειδικευμένο θέμα, που δίνει την ευκαιρία να αποκαλυφθεί η πρωταρχική σημασία του αυτιού ως αισθητηρίου οργάνου έναντι των άλλων και ως πρώτου εντολέα του εγκεφάλου και συνεπώς υπευθύνου για την ανάπτυξή του. Ο όρος «Ακουστικο-Ψυχο-Φωνολογία» υποδηλώνει ότι μεταξύ του ακουστικού σήματος που το αυτί λαμβάνει και αποκωδικοποιεί και της φώνησης και ομιλίας μεσολαβούν ψυχολογικοί παράγοντες.
Επί μέρους θέματα μελέτης:
1. Ανατομία αυτιού.
2. Φυσιολογία αυτιού-Ακοή.
3. Ήχοι -Υπόηχοι -Υπέρηχοι: Δράση στον εγκέφαλο και τον ψυχισμό του ατόμου.
4. Μουσική: Δράση στον εγκέφαλο και τον ψυχισμό του ατόμου.
5. Ανάπτυξη ακουστικής πλευρίωσης και σχέση με την επεξεργασία δεδομένων (μάθηση).
6. Μέθοδος Tomatis.
7. Μέθοδος Tomatis και ξένες γλώσσες.
8. Ακουστικό φάσμα, αλλοίωσή του, ακουστικό τραύμα. Μετρήσεις ακοής με Ακοογράμματα, Αναδιαμόρφωση της ακρόασης, χρήση συσκευής αξιολόγησης TLTS .
Για να προσεγγίσουμε τις εφαρμογές στην πράξη θα συνεργαστούμε με κέντρα ΩΡΛ και Κέντρα Tomatis.
Συμμετοχή στην Ημερίδα «Νευροβιολογία της Μάθησης ΙΙ» στις 10/10/2016 στο Ίδρυμα Ευγενίδου, 17.30-21.00μμ.
Η Υπεύθυνη καθηγήτρια
Φραντζέσκα Τσορτέκη

______________

2. ΟΜΙΛΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Τα μέλη του Ομίλου Κινηματογράφου συναντιούνται τα τελευταία χρόνια σταθερά τα μεσημέρια της Τετάρτης. Σκοπός του Ομίλου είναι να έρθουν οι μαθητές-τριες και των τριών τάξεων του Λυκείου ενεργητικά σε επαφή με την τέχνη του κινηματογράφου. Να γνωρίσουν την αισθητική, τη γλώσσα και τα ρεύματα του κινηματογράφου, να μελετήσουν σχετική βιβλιογραφία πάνω στην εξέλιξη της κινηματογραφικής τέχνης και να παρουσιάζουν τους προβληματισμούς αυτούς μέσα από ομαδικές εργασίες-βίντεο. Απώτερος σκοπός είναι τελικά, ακολουθώντας όλα τα στάδια δημιουργίας ενός κινηματογραφικού έργου, το γύρισμα ταινιών μικρού μήκους, αξιοποιώντας τις γνώσεις που θα αποκομίσουν από τις συναντήσεις.
Υπεύθυνοι Ομίλου: Βασίλης Καρκάνης, Δημήτρης Κοπανάς, Σοφία Κουρουτσίδου.

______________

3. ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

Τη χρονιά που πέρασε η ομάδα μας είχε τη χαρά να ανεβάσει στο θεατράκι του σχολείου ?το Δράκο? του Ευγένειου Σβαρτς. Αναμετρηθήκαμε με τον ?δράκο μας? και τον αντιμετωπίσαμε όλοι μαζί παρέα.
Φέτος, θα ορίσουμε έναν καινούργιο προορισμό με πυξίδα το μεράκι μας για το θέατρο και διάφορες τεχνικές που θα μας οδηγήσουν στη δημιουργία. Πρόκειται για ένα ταξίδι στον κόσμο του θεάτρου κατά το οποίο οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν θεατρικά κείμενα, να αναδείξουν τις υποκριτικές τους δεξιότητες, αλλά κυρίως να εκφραστούν μέσα από τεχνικές που θα αναδείξουν τη δημιουργικότητα τους.
Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσουμε θεατρικά παιχνίδια, ασκήσεις για ζέσταμα και ενεργοποίηση του σώματος και της φωνής, καθώς και αυτοσχεδιασμούς (σωματικούς, λεκτικούς, κινησιολογικούς).
Στη συνέχεια θα προσεγγίσουμε θεατρικά κείμενα και ρόλους (ανάλυση και δραματοποίηση σκηνών επιλεγμένων θεατρικών έργων) και τέλος, ανάλογα με τις προτιμήσεις των μελών της ομάδας μας, θα οδηγηθούμε σε κάποιο σκηνικό αποτέλεσμα (θεατρικό δρώμενο ή θεατρική παράσταση ή θεατρικό αναλόγιο) που θα αντανακλά τη δουλειά μας.
Σας περιμένουμε!
Μαρίτα Λώλη, Ελένη Γεωργίου, Δημήτρης Μαυρέας

______________

4. ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»

12ος χρόνος λειτουργίας. Ημέρα και ώρα συναντήσεων: Παρασκευή μετά το πέρας των μαθημάτων.
Δυνατότητα συμμετοχής: Οποιοσδήποτε μαθητής του σχολείου με μοναδική προϋπόθεση την αγάπη για τα Μαθηματικά και τη Φυσική. Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση απευθυνθείτε στους υπεύθυνους του
ομίλου: Ανδριανό Ηλία (Μαθηματικό), Πατσαλιά Μιχάλη (Μαθηματικό) και Κατέρη Αλέξανδρο (Φυσικό)
Βιβλίο: Το Σύμπαν δίχως λέξεις. Η ιστορία των μαθηματικών μέσα από τις εξισώσεις
Για τη σχολική χρονιά 2016-2017 επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το προαναφερθέν βιβλίο καταρχάς γιατί μας φάνηκε ευχάριστο στο διάβασμα. Επίσης θεωρήσαμε ότι αξίζει να ασχοληθεί κανείς με το βιβλίο και το θέμα που
πραγματεύεται, για αντικειμενικούς λόγους, όπως
α. Η διαπίστωση ότι η διαδικασία αφήγησης της ιστορίας των μαθηματικών με εξισώσεις εκπλήσσει, είναι συνοπτική και καθολική.
β. Η ανακάλυψη ότι τα μαθηματικά έχουν δύο όψεις. Αφενός ως αυτοτελές σύνολο γνώσεων και αφετέρου ως γλώσσα για να εκφράσουμε τις γνώσεις μας για το σύμπαν.
Στο βιβλίο αυτό οι εξισώσεις που παρουσιάζονται δεν είναι μόνο Μαθηματικά Θεωρήματα αλλά και νόμοι της Φυσικής. Επίσης θεωρήσαμε ότι αξίζει κανείς να ασχοληθεί με τον προβληματισμό του συγγραφέα γύρω από ένα ιδεολογικό δίλημμα με ευρύτερες κοινωνικές συνέπειες. Πρέπει να αποδεχόμαστε τα αποτελέσματα τέλειων υπολογιστικών μηχανημάτων, με ή χωρίς γνώση των μαθηματικών και της επιστήμης που κρύβεται από πίσω.
______________

5. ΟΜΙΛΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

Στον όμιλο ψυχολογίας βασικός στόχος είναι η προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των συμμετεχόντων μαθητών μέσα από την εισαγωγή τους σε βασικές έννοιες της επιστήμης της ψυχολογίας, την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα που αφορούν κυρίως στην ψυχοκοινωνική υγεία των εφήβων, την προσωπική και κοινωνική τους ανάπτυξη, καθώς και την ενδυνάμωση του κοινωνικού δεσμού μέσα στο σχολικό πλαίσιο.
Πολλά από τα παραπάνω γίνονται με τη χρήση διαφορετικών μεθόδων και εργαλείων (βιωματικές δραστηριότητες, εμπλουτισμένες εισηγήσεις, προσκεκλημένοι επιστήμονες, προβολή βίντεο, ανάλυση ταινιών, κειμένων και βιβλίων κ.ά.), ενώ η επικοινωνία των μελών του ομίλου ενισχύεται από την τήρηση ομάδας στο facebook.
Η θεματολογία περιλαμβάνει την ανάπτυξη των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων (συναισθήματα, αυτο-εκτίμηση, επικοινωνία, λήψη αποφάσεων, διαχείριση του άγχους, συνεργασία, σεβασμός της διαφορετικότητας κ.ά.) και την απόκτηση πληροφοριών και γνώσεων για θέματα ψυχολογίας.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Άννα Αλεξάνδρου & Δήμητρα Καραδήμα
με τη συνεργασία των ψυχολόγων Αύρας Βαζαίου & Ναταλίας Τζοβάρα
του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Αθηνά Πολύβουλος»

______________

6. ΟΜΙΛΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

Στον Όμιλο Ψηφιακής Αφήγησης επιδιώκουμε να καλλιεργήσουμε τη δημιουργικότητά μας φτιάχνοντας το δικό μας -πρωτότυπο- ψηφιακό αφηγηματικό υλικό (σε μορφή βίντεο, κόμικ κ.λπ), σύμφωνα με τις αρχές της ψηφιακής αφήγησης και με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού επεξεργασίας εικόνας και story-telling. Όλοι μαζί και κατά ομάδες θα φτιάξουμε τις ιστορίες μας, με τη φαντασία μας και μέσα από παιχνίδια, θα τις οπτικοποιήσουμε, θα τις ντύσουμε μουσικά με πρωτότυπο ήχο και έτσι θα αφηγηθούμε ψηφιακά ό,τι επιθυμούμε, συμμετέχοντας και σε σχετικούς διαγωνισμούς ψηφιακής αφήγησης.
Κάθε Δευτέρα στην αίθουσα Ιστορίας.
Υπεύθυνη: Σοφία Κουρουτσίδου

______________

7. ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Το σχολικό έτος 2016-2017, θα είναι το τέταρτο έτος λειτουργίας του ομίλου ?Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα? στο σχολείο μας. Ο όμιλος έχει ως κύριο στόχο οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις για τις έννοιες της οικονομίας, της επιχείρησης, της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας. Να μάθουν πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους και να ανακαλύψουν νέες διεξόδους και ευκαιρίες για τη σταδιοδρομία τους.
Οι μαθητές, εκτός από το θεωρητικό πλαίσιο, θα δημιουργήσουν τη δική τους εικονική επιχείρηση και θα παραγάγουν τα προϊόντα που θα επιλέξουν οι ίδιοι. Θα σχεδιάσουν τα στάδια παραγωγής δίνοντας έμφαση στην ποιότητα, στην προώθηση και στη διανομή των προϊόντων τους. Θα μάθουν να διαχειρίζονται τα οικονομικά της επιχείρησής τους. Μέσα από τις βιωματικές δραστηριότητες του ομίλου θα επιτευχθούν και οι επιμέρους
σκοποί του που είναι:
– Η γνωριμία με τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης των επιχειρήσεων.
– Η μελέτη των κοινωνικών υποχρεώσεων της επιχείρησης.
– Η κατανόηση της σημασίας που έχει η ποιότητα των προϊόντων, η αξία του περιβάλλοντος και η ανάγκη προστασίας του.
– Η ενθάρρυνση της καινοτομίας.
– Η άσκηση των μαθητών στο να αναλαμβάνουν ευθύνες, να παίρνουν αποφάσεις,
και να αντιμετωπίζουν αντιξοότητες.
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους θα επισκεφθούμε επιχειρήσεις θα γνωρίσουμε και θα συνομιλήσουμε με επαγγελματίες και στελέχη του κόσμου των επιχειρήσεων. Οι μαθητές θα έλθουν σε επαφή με πραγματικές επιχειρήσεις για να αντλήσουν πληροφορίες και εμπειρία.
Για το σχολικό έτος 2016-2017, στόχος του ομίλου είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν με την έννοια και την πρακτική της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας.
Τέλος, επιδίωξη του ομίλου, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, είναι η συνεργασία με το ΣΕΝ/JA GREECE (Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»), το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Impact Hub Athens.
Υπεύθυνες του ομίλου: Παναγιώτα Καλόγρη Νίκη Ρουμπάνη

______________

8. ΟΜΙΛΟΣ «Η ΦΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ»

Στόχοι του ομίλου είναι:
  • Nα συζητηθούν με τους μαθητές οι φυσικές αρχές που υπάρχουν πίσω από διάφορα αθλήματα.
  • Nα αναλυθούν τα όρια που θέτει η φυσική και οι άλλες επιστήμες στις μέγιστες επιδόσεις των αθλητών.
  • Nα διερευνηθεί ο ρόλος της τεχνολογίας στη βελτίωση των επιδόσεων των αθλητών.
  • Nα γνωρίσουν οι μαθητές τα αθλήματα μέσα από ένα πιο επιστημονικό τρόπο
  • Nα συνδέσουν τις γνώσεις τους από τη φυσική στον αθλητισμό και
  • Nα εφαρμόσουν τις γνώσεις τους πρακτικά μέσω της πειραματικής διαδικασίας.
Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι στο πρόγραμμα διδασκαλίας του ομίλου περιλαμβάνονται:
Στατιστική ανάλυση μετρήσεων, χρήση λογιστικών φύλλων, χρήση συσκευών (οπτικό σύστημα μέτρησης optojump, αισθητήρας δύναμης-load cell, φωτοκύτταρα-witty-microgate, σύστημα ανίχνευσης ταχύτητας και επιτάχυνσης vernier motion detector), κινηματική, κίνηση στις δύο διαστάσεις (οριζόντια βολή), εφαρμογές μελέτης κινήσεων στον αθλητισμό (σε αγώνα ταχύτητας, ρίψη σφαίρας κ.ο.κ.), ανάλυση των κινήσεων σε video με εξιδεικευμένα προγράμματα (Kinovea, Tracker, Vernier Logger Pro), δυνάμεις, νόμοι του Νεύτωνα, μετρήσεις των δυνάμεων που
μπορεί να ασκήσει το ανθρώπινο σώμα, έργο, ενέργεια, ισχύς, μέτρηση της ισχύος στην ανθρώπινη προσπάθεια σε διαφορετικά αθλήματα (ενδεικτικά στίβος, ποδηλασία, άρση βαρών κο.κ.).
Υπεύθυνοι ομίλου: Τζαμαλής Παύλος Φυσικός, Τσούκος Αθανάσιος Γυμναστής.

______________

9. ΟΜΙΛΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ

______________

10. ΟΜΙΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Πληροφορική παντού?
Ο σκοπός του ομίλου είναι να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν τη συνύπαρξη της Πληροφορικής με τις υπόλοιπες Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική,Ιατρική, Ρομποτική?), τον Αθλητισμό, την Τέχνη (κινηματογράφο?.), την καθημερινή μας ζωή. Απευθύνεται και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Οι μαθητές θα
δουλέψουν σε ομάδες και ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους αναμένεται να: αναπτύξουν λογισμικό, να δημιουργήσουν ρομποτικές κατασκευές, να προγραμματίσουν το ρομπότ?.
Ο Ομιλος θα λειτουργεί κάθε Τρίτη 14.15-15.40.
Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί: Αλεξάνδρα-Αννα Γασπαρινάτου (ΠΕ19/ΠΕ04.01), Σταυρούλα Νικηφόρου (ΠΕ04.01).
 
______________

11. ΟΜΙΛΟΣ «ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»

Από τον Πλάτωνα στον Δον Κιχώτη: Φιλοσοφία και Λογοτεχνία.
Ο στόχος της λειτουργίας του ομίλου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η ευρωπαϊκή φιλοσοφία και η λογοτεχνία είναι συγκοινωνούντα δοχεία αλλά και να τονιστεί η σχέση της λογοτεχνίας με τη γενικότερη καλλιέργεια, την καλαισθησία, τη βαθύτερη συγκίνηση και την ευαισθησία.
Μιχάλης Πάγκαλος, φιλόλογος
 
*********
Μετά την παρουσίασή τους στους μαθητές και τις μαθήτριες την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016, θα γίνει η τελική επιλογή, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η λειτουργία τους.
 
 
Όμιλοι 2016-2017