EPM (European Pupils Magazine)

Το ΕΡΜ είναι ένα μαθητικό περιοδικό, που τα άρθρα του αναφέρονται σε θέματα ιστορίας των θετικών επιστημών, της τεχνολογικής εξέλιξης καθώς και της διδακτικής των αντίστοιχων μαθημάτων. Στην ιστοσελίδα του περιοδικού, https://www.epmagazine.org/ μπορείτε να βρείτε τα τεύχη των τελευταίων ετών και να σχηματίσετε εικόνα για το περιεχόμενο τους. Η έκδοση του είναι προϊόν της συνεργασίας σχολείων και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Βουλγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Τουρκία και Ρουμανία. Τα υποψήφια προς δημοσίευση άρθρα ελέγχονται από ομάδα κριτών και η σύνταξη των τευχών γίνεται από διεθνή συντακτική επιτροπή στην οποία συμμετέχουν καθηγητές και μαθητές από σχολεία και πανεπιστημιακές σχολές της Ελλάδας της Ιταλίας και της Ρουμανίας.

Το σχολείο μας συμμετέχει από το 2017 τστην έκδοση του μαθητικού ευρωπαϊκού περιοδικού EPM. Στόχος είναι οι μαθητές του σχολείου μας να αρθρογραφούν, αλλά και να συμμετέχουν στη διαδικασία της έκδοσης του περιοδικού, σε συνεργασία με τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς του προγράμματος. Η θεματολογία του περιοδικού αφορά: Στην ιστορία των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας – Στις εξελίξεις στο πεδίο της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας – Στη χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών, μέσω των οποίων οι μαθητές μπορούν να πάρουν μέρος σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.

Οι μαθητές του σχολείου μας που ενδιαφέρονται για τη συγγραφή άρθρων για το ΕΡΜ μπορούν να απευθυνθούν στους καθηγητές Γεράση Δήμητρα, Λίτινα Ηρακλή και Τζαβελοπούλου Αικατερίνη.
Σελίδα δράσης: EPM (European Pupils Magazine) (sch.gr)

Υπεύθυνοι: Ηρακλής Λίτινας  ΠΕ04-2, Κατερίνα Τζαβελοπούλου ΠΕ02, Γεράση Δήμητρα ΠΕ02

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ : ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΣΕ ΡΟΛΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ 

Στόχοι της δράσης είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά και τα είδη του δημοσιογραφικού λόγου, να συγκρίνουν τον τρόπο παρουσίασης μιας είδησης σε διαφορετικά μέσα ενημέρωσης και να δοκιμαστούν στην παραγωγή γραπτού δημοσιογραφικού λόγου. Να γνωρίσουν τη μέθοδο της συνέντευξης και του ρεπορτάζ. Να ευαισθητοποιηθούν για θέματα που τους ενδιαφέρουν, να εκφράσουν προβληματισμούς, όνειρα και επιθυμίες της εφηβικής ηλικίας μέσα από τον γραπτό λόγο ή μέσα από τον φωτογραφικό φακό και το σκίτσο. Να συνεργαστούν εν τέλει για τη δημιουργία, τη συντήρηση και την ενημέρωση ενός μαθητικού ηλεκτρονικού περιοδικού, το οποίο να αποτελεί χώρο έκφρασης τόσο της ομάδας όσο και σύνολης της μαθητικής κοινότητας.

Συντονιστική ομάδα: Δήμητρα Γεράση ΠΕ02, Ελένη Χαραλαμπάκη ΠΕ02, Σπύρος Καρύδης ΠΕ01.

Αριθμός μαθητών/τριών : 8

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 

Μαθητές και μαθήτριες που ενδιαφέρονται για την ανάγνωση συναντιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και σχολιάζουν το βιβλίο που μελετούν. Οι συμμετέχοντες, με την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητών, μοιράζονται μεταξύ τους την προσωπική τους ανταπόκριση στο εκάστοτε βιβλίο. Γίνεται προσπάθεια σε  κάποιες από τις συναντήσεις να συμμετέχουν συντελεστές των βιβλίων, ο ίδιος ο συγγραφέας ή ο μεταφραστής του.  Περισσότερα, για τις συναντήσεις της δράσης, τα βιβλία που έχουν διαβαστεί και όσα προγραμματίζουμε στο ιστολόγιο https://blogs.sch.gr/dmavreas/

Υπεύθυνοι: Ελένη Γεωργίου ΠΕ02, Δημήτριος Μαυρέας ΠΕ02

 Αριθμός μαθητών/μαθητριών : 10

Ιστολόγιο δράσης: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ – Μία δράση στο 2ο Πρότυπο Λύκειο Αθηνών (sch.gr)

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ και ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ

Στην παρούσα δράση θα χαράξουμε διαδρομές στην Αθήνα, θα περπατήσουμε στα σοκάκια και τους δρόμους με στόχο να γνωρίσουμε μαζί με τους μαθητές την πόλη μας και τα σημαντικά της μνημεία. Ξεκινώντας από τον χώρο γύρω από το σχολείο θα αναζητήσουμε μνημεία που χρονολογούνται στους αρχαίους και βυζαντινούς χρόνους, θα προσπαθήσουμε να ανασυνθέσουμε το χώρο στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα και θα εντοπίσουμε κτίρια που σχετίζονται με τη Μικρασιατική καταστροφή και με τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.

Οι στόχοι είναι: α) γνωστικοί, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν διαφορετικές εποχές και μνημεία,  β) κοινωνικοί, ώστε οι μαθητές να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας μέσα από τις κοινές δράσεις, να κοινωνικοποιηθούν και να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και γ) ψυχολογικοί, ώστε οι μαθητές να χαλαρώσουν από το άγχος της καθημερινότητας.

Αριθμός μαθητών/-τριών : 6 

Υπεύθυνη: Κατερίνα Τζαβελοπούλου ΠΕ02 

Οι δραστηριότητες της δράσης παρουσιάζονται στο ιστολόγιο https://istorikoiperipatoi2lykpiatt.blogspot.com/

ΣΧΟΛΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ: ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ 

 Το Αρχείο, γενικά, είναι μάλλον για τους μαθητές χώρος κρύος, απόμακρος και ίσως στη φαντασία τους γεμάτος μυστικά. Η δράση αποσκοπεί να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τον χώρο όπου αποθηκεύονται όσα απομένουν από τις ανθρώπινες δραστηριότητες, δημόσιες και ιδιωτικές, και τη σημασία που έχει για τον άνθρωπο η διαφύλαξη των τεκμηρίων αυτών. Το Σχολικό Αρχείο, προσβάσιμο μέσα στον χώρο του σχολείου, είναι η ιδανική επιλογή, καθώς δίνει την ευκαιρία για τη γνωριμία με ένα συγκροτημένο Αρχείο και επιτρέπει την πραγματοποίηση σύντομων ερευνητικών εργασιών σε θέματα που άπτονται της σχολικής ζωής και της ιστορίας του σχολείου, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με την αρχειακή έρευνα και τον τρόπο με τον οποίο η πληροφορία επεξεργάζεται ώστε από αυτήν να δοθούν απαντήσεις σε ερευνητικά ερωτήματα. Η δράση εστιάζει παράλληλα, στη γνωριμία των μαθητών  με τις βοηθητικές επιστήμες της Παλαιογραφίας και της Διπλωματικής, αλλά και στον προβληματισμό τους γύρω από θέματα σχετικά με τον τρόπο συγκρότησης των αρχείων. Οι «ιστορίες» Αρχείων αλλά και τα χαμένα Αρχεία σίγουρα δεν θα μείνουν έξω από τη συζήτηση αυτή.
Υπεύθυνος : Σπύρος Καρύδης
Αριθμός μαθητών/τριών: 8

ΠΑΜΕ ΘΕΑΤΡΟ 

Θεατρικές διαδρομές. Επιλεγμένες παραστάσεις τα απογεύματα του Σαββάτου ή Κυριακής. Η δράση συνδέεται με τα προγράμματα σπουδών Ν. Γλώσσας, Αρχαίων Ελληνικών, Ιστορίας και Φιλοσοφίας. Στόχοι της δράσης είναι οι μαθητές/τριες να μάθουν να: 
Αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του θεατρικού κειμένου ως  ιδιαιτέρου κειμενικού είδους. 
Διακρίνουν τις ιδιαίτερες συμβάσεις και συντελεστές μιας θεατρικής παράστασης και να Αναγνωρίζουν τα διαφορετικά είδη παραστάσεων, σχολών θεάτρου και σκηνοθεσίας. 
Εξηγούν τα χαρακτηριστικά μιας παράστασης και να οργανώνουν μια παρουσίαση και κριτική θεατρικής παράστασης.
Υιοθετούν θετικές στάσεις για το διαφορετικό και όχι μόνον σε καλλιτεχνικό επίπεδο συμμετέχουν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες στον ελεύθερό τους  χρόνο.
Υπεύθυνη : Κατερίνα Μουρλά
Αριθμός μαθητών/-τριών 50 (Α,Β,Γ τάξεις )
Σελίδα δράσης: Κλειστή ομάδα στο facebook Πάμε Θέατρο 2ο Πρότυπο Λύκειο Αθηνών.

Δράσεις σχολικού έτους 2022-2023