Την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του σχολείου, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας, η εκδήλωση της απονομής των βραβείων του 3ου Διασχολικού Διαγωνισμού Δημιουργικής Γραφής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων Α΄ Αθήνας για το σχολικό έτος 2021-2022. Ο διαγωνισμός, ο οποίος ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα ως ενδοσχολικός, έκλεισε ήδη τον τρίτο χρόνο, έπειτα από το άνοιγμά του στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία της Α΄Αθήνας, δηλαδή το 1ο Πρότυπο Λύκειο Αθήνας και το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, διατηρώντας όμως πάντα τους στόχους του, δηλαδή την αυτοέκφραση, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, την καλλιέργεια της άμιλλας, την αγάπη γενικότερα για τη λογοτεχνία.

Δικαίωμα συμμετοχής στον Διαγωνισμό, όπως και τις άλλες χρονιές, είχαν όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες των τριών σχολείων με έργο ατομικό ή ομαδικό (ή και τα δύο) χωρίς προκαθορισμένο θέμα και σε 6 ειδολογικές κατηγορίες: (1) Διήγημα, (2) Ποίημα, (3) Στίχοι τραγουδιού, (4) Σενάριο. (5) Θεατρικό (6), Graphic Novel.
Ο διαγωνισμός συντονίστηκε στο σχολείο μας από τη Δήμητρα Γεράση, τη Δήμητρα Καραδήμα, τον Σπύρο Καρύδη και τη Μαργαρίτα Στεφάνου. Οι συντονιστικές επιτροπές των άλλων σχολείων ήταν:
1ο ΠΓΕΛ: Αχιλλέας Ντελλής, Ευαγγελία Ντούπα, Ευφροσύνη Ζαχαράτου.
ΠΣΠΑ: Γιώργος Δουλφής, Ξένια Ξουργιά, Νίκος Ανδριώτης.
Οι συντονιστικές επιτροπές συνέλεξαν τα έργα των μαθητών και τα παρέδωσαν στην κρίση της Διασχολικής Κριτικής Επιτροπής (συγγραφείς, εκδότες, επιμελητές εκδόσεων, συνάδελφοι καθηγητές, άνθρωποι των γραμμάτων, απόφοιτοι του σχολείου βραβευμένοι σε παλαιότερους διαγωνισμούς), με καλυμμένα τα στοιχεία ταυτότητας των διαγωνιζόμενων, ως εγγύηση για το αδιάβλητο του διαγωνισμού. Οι κριτές-αξιολογητές της Επιτροπής ήταν με αλφαβητική σειρά:
Ο Ισίδωρος Γιαμπίλης, συνταξιούχος καθηγητής αλλά πάντα μάχιμος φιλόλογος.
Η Δέσποινα Δαμιανού, επίκουρη καθηγήτρια στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Η Νικολέττα Δραζινάκη, παλαιά επί τρία συναπτά έτη βραβευθείσα στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό, φοιτήτρια βιολογίας και ακαταπόνητη εξερευνήτρια της λογοτεχνικής αυτοέκφρασης
Ο Δημήτρης Κοπανάς, καθηγητής οικονομικών στο σχολείο μας, ο οποίος στηρίζει διαχρονικά αυτό το θεσμό, αφού αξιολογεί για 9 συνεχόμενα έτη
Η Αγάθη Μαρκάτη, Δρ. Φιλοσοφίας, πανεπιστημιακός, παλαιά συνάδελφος στο σχολείο μας.
Ο Δημήτρης Μαύρος, φιλόλογος και ποιητής, μεταφραστής, παλαιός απόφοιτος του σχολείου μας και βραβευμένος στον συγκεκριμένο διαγωνισμό λογοτεχνίας
Η Ζωή Μπέλλα-Αρμάου φιλόλογος, ομότιμη Σχολική Σύμβουλος, μεταφράστρια και διευθύντρια της σειράς Aldina των εκδόσεων Gutenberg.
Η Ασημίνα Ξηρογιάννη, συγγραφέας, θεατρολόγος, φιλόλογος.
Η Ντόρα Παπαγεωργίου, φιλόλογος και συγγραφέας.
Ο Πάνος Τουρλής, βιβλιοκριτικός και βιβλιοθηκονόμος.
Στον φετινό διαγωνισμό, παράλληλα με τη διεξαγωγή του πλέον κλασικού -και εν είδει θεσμού- διαγωνισμού μας, για πρώτη φορά, και κατόπιν παρότρυνσης αρκετών μαθητών του σχολείου μας, προκηρύξαμε εντελώς πειραματικά, ως «παρακλάδι» του συγκεκριμένου διαγωνισμού, έναν διαγωνισμό λογοτεχνίας στην αγγλική γλώσσα, σε πεζό και ποιητικό λόγο. Για το εγχείρημα αυτό πολύτιμη στάθηκε η συμβολή των τριών συναδέλφων της αγγλικής φιλολογίας του σχολείου μας:
της Μαρίας Δρακοπούλου,
της Ελένης Τζαννετέα και
της Άννας Χαϊδεμενάκου,
οι οποίες αποτέλεσαν τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής για το αγγλικό μέρος του διαγωνισμού και ανέλαβαν το έργο της συλλογής των έργων, της επιμέλειάς τους και της προώθησής τους σε μία ξεχωριστή επιτροπή αξιολόγησης, η οποία απαρτίστηκε από:
την Ειρήνη Αρναούτη, καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
τη Βιολέττα Διαμάντη, καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας
την Ευαγγελία Καραγιαννίδου, καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας, και
τον Δημήτρη Μαύρο, τον οποίο αναφέραμε και στην προηγούμενη επιτροπή.
Επισημαίνεται ότι η πειραματική εισαγωγή αυτού του νεοσύστατου τμήματος του αρχικού διαγωνισμού αφορούσε φέτος μόνο το 2ο Πρότυπο ΓΕΛ και η δυναμική του την επόμενη χρονιά, θα δείξει κατά πόσο θα το συνεχίσουμε και στο μέλλον και θα το διευρύνουμε μελλοντικά και σε άλλα σχολεία.
Στο Ελληνικό μέρος του Διαγωνισμού τα έργα ήταν συνολικά 50: 23 Διηγήματα, 4 Δοκίμια, 17 Ποιήματα, 2 Στίχοι, 1 Θεατρικό και 3 Graphic Novels.
Στο Αγγλικό μέρος του διαγωνισμού τα έργα έφθασαν τα 9 (5 διήγηματα και 4 ποιήματα).
Συμμετείχαν :
Το 1ο Πρότυπο με 2 έργα (ένα στην κατηγορία Διήγημα και ένα στην κατηγορία Ποίημα), δύο αντίστοιχα μαθητριών
Το ΠΣΠΑ με 7 έργα (5 στην κατηγορία Διήγημα και 2 στην κατηγορία Ποίημα) 7 αντίστοιχα μαθητών/τριών
Το 2ο Πρότυπο με 41 έργα (17 Διηγήματα, 4 Δοκίμια, 14 ποιήματα, 2 Στίχους, 1 Θεατρικό, 3 Graphic Novels) 39 συνολικά μαθητών και μαθητριών, καθώς ορισμένα έργα ήταν προϊόντα συνεργασίας, και κάποιοι από τους μαθητές κατέθεσαν ατομικά έργα σε περισσότερες της μίας κατηγορίες. Στα παραπάνω προστίθενται και τα έργα στην αγγλική γλώσσα, συνολικά 9 (5 διηγήματα και 4 ποιήματα) 8 συνολικά μαθητών και μαθητριών, ορισμένοι από τους οποίους συμμετείχαν στον διαγωνισμό και με έργο στην ελληνική. Συνεπώς, το σύνολο των μαθητών του σχολείου μας που συμμετείχαν φέτος και στα δύο μέρη του διαγωνισμού -ελληνικό και αγγλικό τμήμα- είναι 44.

Υποβλήθηκαν ανά κατηγορία τα ακόλουθα έργα:
Κατηγορία «Διήγημα»
Αναστασοπούλου Ελπίδα, Γυ(μ)νή (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Γ΄)
Αρκουδέας Πέτρος Κοσμοσυλλέκτης, (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Βαληλής Στυλιανός Ο προβοκάστορας (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Βαρβεράκη Αννα, Το τελευταίο γράμμα (ΠΣΠΑ, τάξη Β΄)
ΓενναίουΛυδία, Ποτάμι ήρεμο και δυνατό (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Γεωργαντοπούλου Μάγια, Ένα θερμό όνειρο σε ένα κρύο βράδυ του Δεκέμβρη (ΠΣΠΑ, τάξη Β΄)
Γεωργιάδη Ευγενία, Τα άνθη μιλούν (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Δαβάκη Ευαγγελία, Ενα γλυκόπικρο ταξίδι (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Κακοταρίτης Δημήτριος-Κωνσταντίνος, Έκκληση (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Γ΄)
Καπνόριζα Αμαλία, Οταν τα αστέρια εξαφανίστηκαν (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Καρλής Πέτρος, Ιστορία Λεωφορείου (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Καρούτσου Φωτεινή, Ιζμίρ (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Γ΄)
Κεφάλας Οδυσσέας, Πάλι ζηλεύω (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Κομπουγιάννη Νάντια, Προσοχή! Ερωτευμένος… (ΠΣΠΑ, τάξη Β΄)
Κουρλαμπά Ιόλη, Ονειρα και εφιάλτες (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Κυριακού Χρήστος, Το τελευταίο δείπνο του βασιλιά (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Μανωλάκου Χαριτωμένη, Άγιος Βασίλης on the rocks (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Μπούκα Χρυσούλα, Αναμνήσεις (ΠΣΠΑ, τάξη Γ΄)
Ραχμανίδη Αλεξάνδρα, Εκδίκηση στην εκδίκηση, απώλεια στην απώλεια, πόνος σε πόνο (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Στρογγύλη Ηλιάνα, Χρυσόσκονη στην άμμο (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Τομαρά Βασιλεία, Η υπόσχεση ( ΠΣΠΑ, τάξη Β΄)
Χαβάτζα Γεωργία, 24. Τέλος. Αφετηρία ( 1ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Χωριατέλλη Μυρσίνη, Ανάσαινε (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Κατηγορία «Δοκίμιο»
Νίτσιος Θεοφάνης, Μνήμες και μελλούμενα. Ιστορική παιδεία και εθνική επιβίωση (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Γ΄)
Ρέππα Βασιλεία, La deuxiem chatte (η δεύτερη γάτα ) (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Σκαρόπουλος Αλέξανδρος, Γιατί είναι πολύ σημαντική η γνώση ξένων γλωσσών για έναν νέο άνθρωπο σήμερα; (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Τσακιρίδη Αθανασία-Δήμητρα, Φεμινισμός (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Κατηγορία «Ποίημα»
Ανδριτσάκη Νίκη, Αυτοεξόριστη Θύμηση (ΠΣΠΑ, τάξη Γ΄)
Αργυράκη Ναταλία, Το πέρασμα (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Βαληλής Στέλιος, Βαρκάδα ως τη σελήνη (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Βλαχοδήμου Ελένη, Εφυγες (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Γεωργιάδη Ευγενία, Οδηγίες για χαμένους ταξιδιώτες (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Δεληπρίμη-Καράκωστα Βαλασία, Εξωσωματική γόνιμη ποίηση (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Κουσάνας Αγγελος, Terra incognita (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Μάνου Χριστίνα, Η κοπέλα με το καναρινί παλτό (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Μενεγάκη Γεωργία, Τέχνη (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Ντάλα Βασιλική, Το φάντασμα του δημόσιου νεκροκρέβατου (1ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Ραχμανίδη Αλεξάνδρα, Στόχοι (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Ρέππα Βασιλεία, Νανουρίσματα (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Σύρρου Έλενα, Εκεί που οι ανασφάλειες έγιναν συνήθεια (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Γ΄)
Τζενεβράκη Ανθή, Βρόχος (ΠΣΠΑ, τάξη Β΄)
Φάνη Ελευθερία, Δίχως τίτλο (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Φικιώρης Φώτης Φοίβος, Ταμπέλες (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Φλώτσιου Πάνθεια, Το τελευταίο βαλς της ντάμας (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Γ΄)
Κατηγορία: «Στίχοι Τραγουδιού»
Δεληπρίμη-Καράκωστα Βαλασία, Το παγκάκι μας (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Φουρνάρου Τάνια – Φουρνάρου Ολγα, 2021 (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξεις Α΄ και Β΄)
Κατηγορία: «Θεατρικό έργο»
Φραγκάκης Γεώργιος, Το μαγαζί με τα ηλεκτρονικά (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Κατηγορία Graphic Novel
Αντζουλάτου Νεφέλη, Αντωνίου Μαργέλα, Κατά κύματα (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Μήτση Ζωή – Τσουραμάνη Μυρτώ, Η πτώση (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Τσαρικτσοπούλου Αθηνά-Φάνια, Ίσως επιστρέψει (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Γ΄)
Αγγλικό Ποίημα
Κουσάνας Αγγελος, Exile from the ivory tower (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Αντεμάι Ιζαμπέλα, Οrange blossoms (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Βουτσαδάκη Δέσποινα, Hope (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών , τάξη Α΄)
Ραχμανίδη Αλεξάνδρα, Imaginary world (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Αγγλικό Διήγημα
Κουσάνας Αγγελος, Rosgarden dreams (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Κουρλαμπά Ιόλη, Four months and a little something (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Ξενογιάννη Κατερίνα, Ruth’s Rage (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Παπαθανασίου Σωκράτης, Love Everlasting (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Β΄)
Τσιανίκα Δήμητρα, A soul among the stars (2ο Π.ΓΕΛ Αθηνών, τάξη Α΄)
Τα θέματα στα οποία διαπραγματεύτηκαν οι διαγωνιζόμενοι ξεχωρίζουν για την ποικιλία τους. Θέματα όπως η δύναμη της φιλίας, η παιδική αθωότητα, ο έρωτας, τραγικά συμβάντα, η ανασφάλεια της εφηβείας, υπαρξιακές αναζητήσεις και φιλοσοφικοί στοχασμοί, ηθικά διλήμματα, η έννοια της προσωπικής ταυτότητας, δυστοπικά σενάρια με πολιτικούς υπαινιγμούς, ιστορικές αναφορές, το μυστήριο και η φαντασία και φυσικά ο πόλεμος, η αρρώστια και ο θάνατος, καταγράφηκαν από τους ευαίσθητους λογοτέχνες μας, που αποκωδικοποιούν τα μηνύματα των καιρών. Δεν έλειψαν βεβαια και έργα με θέμα την πανδημία και τις συνέπειές της, αφού ο διαγωνισμός έλαβε χώρα μέσα σε μία παρατεταμένη περίοδο πολλαπλών περιορισμών. «Κάποια έργα κραυγάζουν για βοήθεια», σύμφωνα με μία αξιολογήτρια, ενώ σε όλα είναι έκδηλη η νεανική ευαισθησία και η ανησυχία της εφηβείας.
Απονεμήθηκαν, ανά κατηγορία, τα βραβεία:
Κατηγορία «Διήγημα»

Α΄ βραβείο: Στη Φωτεινή Καρούτσου (τάξη Γ΄), για το έργο της «Ιζμίρ».
Εργο καθηλωτικό από την αρχή μέχρι το τέλος. Ξεκινά με παραστατικές εικόνες, αρώματα και ήχους που ταξιδεύουν τον αναγνώστη στη Σμύρνη της εποχής και κλείνει με τρόπο ωμό και σπαρακτικό, αντικατοπτρίζοντας την οδύνη των ανθρώπων που διώχθηκαν από τα σπίτια τους και έχασαν τις οικογένειές τους. Ολοκληρωμένο, ακριβοδίκαιο, με κλιμακούμενη πλοκή, αγωνία, διαλόγους, ατμόσφαιρα φτιαγμένη με ευαισθησία και ενσυναίσθηση.
Β’ Βραβείο: Στην Αμαλία Καπνόριζα, (τάξη Β΄) για το έργο της «Όταν τα αστέρια εξαφανίστηκαν».
Ενδιαφέρουσα αφήγηση ως προς τη σὐλληψη και το μήνυμα. Το χάσμα των γενεών μέσα από ένα θέμα που σπάνια συναντάει κανείς σε πεζογραφήματα, τα αστέρια. Μια συγκινητική ιστορία, που μαγεύει τον αναγνώστη με λόγο απλό, αλλά περιεκτικό και ουσιώδη. Παραστατικό, με καλολογικά στοιχεία, διεισδυτικότητα, ωραίο γεφύρωμα του χτες με το σήμερα, τρυφερό.
Β’ Βραβείο: Στη Χαρά Μανωλάκου( τάξη Β΄) για το έργο της «Άγιος Βασίλης on the rocks».
Ενδιαφέρουσα, σπιρτόζικη αφήγηση, με σαρκαστικό χιούμορ και με αφηγηματικό εύρημα την παρέμβαση της αφηγήτριας που απευθύνεται τόσο στα πρόσωπα της ιστορίας όσο, κυρίως, στον αναγνώστη, κάνοντάς τον μέρος της ιστορίας.
Γ’ βραβείο: Στον Στέλιο Βαληλής (τάξη Α΄), για το έργο του «Ο προβοκάστορας».
Μια ιστορία η οποία αναπτύσσεται σ’ ένα περιβάλλον ανθρωποποιημένων ζὠων. Ο συγγραφέας παίζει με τα λόγια και με τις λέξεις, ενώ μεταδίδει ωραία ηθικοπλαστικά μηνύματα σχετικά με την αποδοχή και την αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του καθενός.
Γ’ βραβείο: Στον Δημήτρη Κακοταρίτη (τάξη Γ΄) για το έργο του «Έκκληση».
Μια πρωτότυπη αλληγορική ιστορία επιστημονικής φαντασίας. Μέσα σε λίγες σελίδες καταφέρνει να στήσει ένα ολόκληρο γαλαξιακό σύμπαν. Ιστορία δοσμένη με χιούμορ, ισχυρή φαντασία, εκφραστική άνεση και μία αδιόρατη ειρωνία που διατρέχει όλο το κείμενο. Κείμενο έξυπνο, με πολιτικά μηνύματα και αντιστοιχίες με τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Ειδικό Βραβείο: Στη Μάγια Γεωργοντοπούλου,(Β’ Λυκ. ΠΣΠΑ), για το έργο της «Ένα θερμό όνειρο σε ένα κρύο βράδυ του Δεκέμβρη», το οποίο διακρίθηκε ανάμεσα στα έργα που υποβλήθηκαν από το ΠΣΠΑ. Πρόκειται για μία γλυκιά, αλληγορική αφήγηση, σαν παραμύθι, για τον αποχωρισμό της παιδικής ηλικίας.
Κατηγορία «Ποίημα»
Α’ Βραβείο: Στην Πάνθεια Φλώτσιου (τάξη Γ΄), για το έργο της με τίτλο «Το τελευταίο βαλς της ντάμας».
Στίχοι καλοδουλεμένοι, εκπληκτικής ζωντάνιας, πολύ ποιητικοί, με εικόνες και νοήματα καθάρια.
Β’ Βραβείο: Στην Έλενα Σύρρου (τάξη Γ΄) για το έργο της «Εκεί που οι ανασφάλειες έγιναν συνήθεια». Ποίημα το οποίο χαρακτηρίζεται από ρυθμό, ξεκάθαρες εικόνες αλλά και τη λυτρωτική διάσταση της ποίησης που θεραπεύει τις ανθρώπινες αδυναμίες.
Β’ Βραβείο: Στην Ευγενία Γεωργιάδη (τάξη Β΄), για το έργο της «Οδηγίες για χαμένους ταξιδιώτες». Στίχοι με υπερρεαλίζουσα χροιά.
Γ’ Βραβείο: Ανθή Τζενεβράκη (τάξη Β΄ του ΠΣΠΑ) για το έργο της «Βρόχος»
Ποίημα απλό, σαφές, στιβαρό. Στίχοι λιτοί, κοφτεροί, αισθαντικοί, αυθεντικοί μιας εφηβικής ύπαρξης.
Κατηγορία «Δοκίμιο»
A΄ Βραβείο: Στον Φάνη Νίτσιο (τάξη Γ΄), για το έργο του «Μνήμες και μελλούμενα, Ιστορική παιδεία και εθνική επιβίωση».
Κείμενο, με ώριμο προβληματισμό, που αναδεικνύει την ευρυμάθεια του συγγραφέα, τη στοχαστικότητα, αλλά και τη νεανική του ανησυχία. Μία ενδιαφέρουσα δοκιμή πάνω στις έννοιες της ιστορικής συνέχειας και των απαιτήσεων της σύγχρονης παιδείας.
Κατηγορία «Στίχοι τραγουδιού»
Α’ Βραβείο: Στις αδελφές Τάνια Φουρνάρου (τάξη Β΄) και Όλγα Φορνάρου (τάξη Α΄), για το έργο τους «2021».
Στίχοι με μετρική αλλά και νοηματική αρτιότητα, εξαιρετική ροή, ρυθμό ολοζώντανο, που μπορεί να τον ακούσει κανείς και μόνο διάβάζοντας τους. Στίχοι δυνατοί και πονεμένοι συγχρόνως, εκφράζουν ισχυρή ιδεολογική τοποθέτηση και μεγάλη κοινωνική ευαισθησία. Το θέμα τραγικά επίκαιρο, δεν είναι άλλο από τις… γυναικοκτονίες!
Κατηγορία «Θεατρικό έργο».
Τιμητική διάκριση στον Γιώργο Φραγκάκη (τάξη Α΄) για το έργο του «Το μαγαζί με τα ηλεκτρονικά».
Κατηγορία «Graphic Novel»
Α’ Βραβείο: Στις Νεφέλη Αντζουλάτου και Μαργέλα Αντωνίου (τάξη Α΄), για το έργο του «Κατά κύματα».
Ενδιαφέρον σχέδιο και χρώμα, υπηρετεί την επιθετικότητα /οξύτητα του περιεχομένου της αφήγησης που δίνεται ποιητικά έχοντας και ψυχαναλυτικές υποδηλώσεις.
Β’ Βραβείο: Στις Ζωή Μήτση και Μυρτώ Τσουραμάνη (τάξη Β΄), για το έργο τους «Η πτώση».
Θέμα επίκαιρο και εκκωφαντική η ιστορία μέσα από τα σκίτσα.Σχέδιο που υπηρετεί πιστά την αφήγηση, αν και χωρίς λόγια. Η αμφισημία ή πολυσημία ίσως η δύναμή του.
Γ’ Βραβείο: Στην Αθηνά Φάνια Τσαρικτσοπούλου (τάξη Γ΄), για το έργο της «Ίσως επιστρέψει».
Εκφραστικότητα τρυφερότητα στα σκίτσα. Ο σχεδιασμός τους αποπνέει κάτι συγκινητικό, με ένα πολύ δυνατό κοινωνικό και εθνικό, διαχρονικό πλέον μήνυμα.
Αγγλικό Διήγημα
Α’ Βραβείο: Στη Δήμητρα Τσιανίκα (τάξη Α΄), για το έργο της με τίτλο «A soul among the stars».
Ένα θαυμαστό κείμενο που σου κόβει την ανάσα, διαθέτει γλωσσικό πλούτο και άκρως ιδιαίτερο ύφος, ενώ μπορεί κανείς να ανιχνεύσει σε αυτό και φιλοσοφικές υποδηλώσεις. Μία πορεία προς την αποκάλυψη….
Αγγλικό ποίημα
Α΄ Βραβείο: Στη Δέσποινα Βουτσαδάκη (τάξη Α΄), για το έργο της με τίτλο «Hope».
Μία πραγματική ωδή στον Covid 19, βιωματική αφόρμηση από τις συνθήκες μέσα στις οποίες όλοι ζούμε και ζήσαμε.
Σε όλους τους διαγωνιζόμενους δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής. Στους μαθητές και μαθήτριες που έλαβαν βραβεία δόθηκαν ως δώρα βιβλία, ευγενική προσφορά της Ζωής Μπέλλα, των εκδόσεων Gutenberg, του Πάνου Τουρλή, της Ελένης Γεωργίου και του σχολείου μας.
Με την απονομή των βραβείων ακούστηκαν από τους βραβευθέντες επιλεγμένα αποσπάσματα των έργων τους.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ακούστηκαν μουσικά κομμάτια σε πιάνο και κιθάρα από την Μαριάννα Κονταράτου και τον Στέλιο Βαληλή.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε, τέλος, η νέα έκδοση του σχολείου μας με τα περσινά βραβευμένα έργα και με τον τίτλο «Επικίνδυνο για πιγκουϊνους», δανεισμένο από το ομότιτλο διήγημα της Στέλλας Στάμου που περιλαμβάνεται στον τόμο. Αντίτυπα δόθηκαν σε όλους τους φετινούς συμμετέχοντες μαζί με τις βεβαιώσεις συμμετοχής, στους εμπλεκόμενους συναδέλφους των άλλων σχολείων και φυσικά στους περσινούς βραβευθέντες στον Διαγωνισμό.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Ευχαριστούμε και από τη θέση αυτή θερμά τους χορηγούς του διαγωνισμού, τους αξιολογητές, τους εμπλεκόμενους συναδέλφους και τους διευθυντές των τριών σχολείων για τη στήριξή τους.
Τα έργα του Διαγωνισμού θα περιληφθούν σε τόμο, ο οποίος θα εκδοθεί από το σχολείο όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Φωτογραφίες: Ακύλας Γιάνι (Α΄τάξη)