Όμιλος «Μαθηματικά και Λογοτεχνία»

Υπεύθυνοι: Ανδριανός Ηλίας (ΠΕ03), Πατσαλιάς Μιχάλης (ΠΕ03), Κατέρης Αλέξανδρος (ΠΕ04.01).
Ημέρα λειτουργίας: Παρασκευή.
Σκοπός-Στόχοι:
1. Να έρθουν οι μαθητές-τριες και των τριών τάξεων του Λυκείου κοντά στην ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων ,τα οποία έχουν ενδιαφέρουσες επιστημονικές αναλύσεις
2. Να μάθουν οι μαθητές-τριες να προβληματίζονται πάνω στην εξέλιξη της επιστήμης των μαθηματικών της φυσικής και γενικότερα της επιστήμης και να παρουσιάζουν τους προβληματισμούς αυτούς μέσα από ομαδικές εργασίες.
3. Να συνεργάζονται μεταξύ τους και με τους καθηγητές που συμμετέχουν στις δραστηριότητες του ομίλου για τις ομαδικές εργασίες αυτές .
4. Να παρουσιάζουν τις απόψεις τους στους συμμαθητές τους που συμμετέχουν στον όμιλο να απαντούν στις ερωτήσεις και γενικά να επιχειρηματολογούν για τις απόψεις τους
5. Να εμπνέονται ,από το βιβλίο ,τις συζητήσεις που αναπτύσσονται γύρω από τα θέματα που διαπραγματεύεται και να δημιουργούν ,κόμικ ,αφίσες ,θεατρικά έργα ,μουσική ή κινηματογραφικά έργα τα οποία παρουσιάζουν στο τέλος της χρονιάς .
6. Να παράγουν οι μαθητές με την βοήθεια και επίβλεψη των εκπαιδευτικών διδακτικό υλικό για το μάθημα των μαθηματικών της φυσικής και των άλλων θετικών επιστημών στο σχολείο.

Όμιλος Θεάτρου

Υπεύθυνοι: Λώλη Μαρία (ΠΕ05), Γεωργίου Ελένη (ΠΕ02), Μαυρέας Δημήτρης (ΠΕ02)
Ημέρα λειτουργίας: Τετάρτη
Παιδαγωγικοί και θεατρικοί στόχοι:

• Ανάδειξη και καλλιέργεια υποκριτικής ικανότητας των μαθητών.
• Γνωστική εμβάθυνση του θεατρικού αντικειμένου (μελέτη και ανάλυση θεατρικών κειμένων από τη σύγχρονη δραματουργία αλλά και από την αρχαία ελληνική γραμματεία)
• Καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής των μαθητών (μέσω της επαφής τους με το θεατρικό κείμενο, της ανάλυσης και της πρόσληψης του από τους μαθητές.)
• Καλλιέργεια ενδιαφερόντων σχετικών με τη θεατρική πράξη (σκηνοθεσία, σκηνογραφία, ενδυματολογία, μουσική επένδυση, μουσική, κίνηση κ.λπ.)
• Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών, αλλά και των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς.
• Ανάπτυξη της αυτοπειθαρχίας.
• Εξοικείωση των μαθητών με την «έκθεση» μπροστά σε κοινό.
• Ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τη διαφορετική προσέγγιση των χαρακτήρων από κάθε μαθητή.
• Δημιουργία σχέσεων αποδοχής και ενθάρρυνσης μεταξύ των μελών της ομάδας.
• Δημιουργία ημιτελών θεατρικών δρώμενων και παρουσίαση τους στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.
• Κοινωνικοποίηση των μελών της ομάδας.
• Ικανοποίηση ενδιαφερόντων και πολλαπλών αναγκών των μαθητών.
Στον Όμιλο θεάτρου, θα δοθεί έμφαση στον παιδαγωγικό κυρίως ρόλο του θεάτρου στο σχολείο.

Για το σχολικό έτος 2017-2018 τα κείμενα που θα επιλεγούν θα προσδιοριστούν σε συνεργασία με την ομάδα των μαθητών και θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά τους. 

Όμιλος Εθελοντισμού

Υπεύθυνη: Άννα Αλεξάνδρου (ΠΕ02)
Ημέρα λειτουργίας: Τρίτη
Σκοπός-Στόχοι:
• Η Εξοικείωση των μαθητών με την έννοια του εθελοντισμού
• Η συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις εθελοντισμού.
• Να επισημανθεί η σημασία της εθελοντικής δράσης

Όμιλος Κινηματογράφου

Υπεύθυνοι: Βασίλης Καρκάνης (ΠΕ03),Δημήτρης Κοπανάς (ΠΕ09)
Ημέρα λειτουργίας: Τετάρτη
Σκοπός-Στόχοι:
1. Να έρθουν οι μαθητές-τριες και των τριών τάξεων του Λυκείου ενεργητικά σε επαφή με την τέχνη του κινηματογράφου. Να γνωρίσουν την αισθητική, τη γλώσσα και τα ρεύματα του κινηματογράφου.
2. Να μελετήσουν οι μαθητές-τριες σχετική βιβλιογραφία πάνω στην εξέλιξη της κινηματογραφικής τέχνης και να παρουσιάζουν τους προβληματισμούς αυτούς μέσα από ομαδικές εργασίες.
3. Μύηση στη διαδικασία έρευνας, μελέτης, παρουσίασης και αξιοποίησης του υλικού που συγκεντρώθηκε για δημιουργία ντοκιμαντέρ.
4. Να συνεργάζονται μεταξύ τους και με τους καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για τις παρουσιάσεις αυτές ενισχύοντας το ομαδικό πνεύμα εργασίας .
5. Να παρουσιάζουν τις απόψεις τους στους συμμαθητές τους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, να απαντούν στις ερωτήσεις και γενικά να επιχειρηματολογούν για τις απόψεις τους
6. Να αναπτύξουν οι μαθητές-τριες στην επαφή τους με τους ανθρώπους του κινηματογράφου πνεύμα συνεργασίας και διάθεση για γνώση.
7. Να εμπνευστούν οι μαθητές-τριες από τη λειτουργία του σεμιναρίου και του εργαστηρίου ώστε να δημιουργήσουν τα δικά τους σενάρια που στη συνέχεια θα γυρίσουν ταινίες τις οποίες θα παρουσιάσουν στο τέλος της χρονιάς . Μέσα από τη λειτουργία της κινηματογραφικής λέσχης οι μαθητές-τριες να διαφοροποιήσουν τα κριτήρια τους για την παρακολούθηση μιας ταινίας ώστε η ποιότητα να είναι προϋπόθεση της ψυχαγωγίας. Να διαμορφώσουν την αισθητική αντίληψη του σκεπτόμενου, κριτικού θεατή, αντίθετη προς αυτήν του παθητικού και άκριτου τηλεθεατή.
8. Να παράγουν οι μαθητές με την βοήθεια και επίβλεψη των εκπαιδευτικών διδακτικό υλικό για να χρησιμοποιηθεί από τον όμιλο στο μέλλον.
9. Να αποτιμούν οι μαθητές/-τριες το ρόλο του κινηματογράφου στο σύγχρονο κόσμο (δυτικό και μη) με κριτήρια κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά, πολιτισμού και κουλτούρας των διαφόρων λαών. Να αναπτύξουν οι μαθητές/-τριες κοινωνική και πολιτική κρίση.

Όμιλος «Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα»

Υπεύθυνες: Παναγιώτα Καλόγρη (ΠΕ09), Νίκη Ρουμπάνη (ΠΕ08)
Ημέρα λειτουργίας: Πέμπτη
Σκοπός-Στόχοι:
• Οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν βασικές γνώσεις που αφορούν:
• στην έννοια της επιχειρηματικότητας,
• στην αξία της καινοτομίας στα επαγγέλματα,
• στη σημασία της οικονομίας στις σύγχρονες κοινωνίες.
• Να αναπτύξουν δεξιότητες οι οποίες θα αποτελέσουν τις πρώτες βάσεις για να επιλέξουν το επαγγελματικό τους μέλλον.
• Μέσα από βιωματική εμπειρία σχετικά με τον κόσμο τον επιχειρήσεων οι μαθητές δημιουργούν τη δική τους εικονική επιχείρηση και τα δικά τους προϊόντα, εντοπίζουν επενδυτικές ευκαιρίες, μοιράζουν τους ρόλους και τις αρμοδιότητες, συντάσσουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο, αναλαμβάνουν ευθύνες, μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν τις αντιξοότητες. Κατανοούν την έννοια της αυτοαπασχόλησης και ανακαλύπτουν τη σημασία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
• Επίσης, στόχος του ομίλου είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν με την έννοια και την πρακτική της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας.

Όμιλος «Η Φυσική και η Βιοχημεία των Αθλημάτων»

Υπεύθυνοι: Αθανάσιος Τσούκος (ΠΕ11), Παύλος Τζαμαλής (ΠΕ04.01), Αναστασία Μυλωνά (ΠΕ04.02)
Ημέρα λειτουργίας: Πέμπτη
Σκοπός-Στόχοι:
Να συζητηθούν με τους μαθητές οι φυσικές αρχές που υπάρχουν πίσω από διάφορα αθλήματα.
Να αναλυθούν τα όρια που θέτει η φυσική και οι άλλες επιστήμες στις μέγιστες επιδόσεις των αθλητών.
Να διερευνηθεί ο ρόλος της τεχνολογίας στη βελτίωση των επιδόσεων των αθλητών.
Να κατανοήσουν βασικά στοιχεία από τη δομή και τη λειτουργία του σώματός τους.
Να γνωρίσουν τους μηχανισμούς που λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα, την αλλαγή βιοχημικών δεικτών στο σώμα ως συνέπεια της άσκησης – αθλητισμού και να πειραματιστούν
Να γνωρίσουν τα αθλήματα μέσα από ένα πιο επιστημονικό ικό τρόπο.
Να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους, πρακτικά μέσω της πειραματικής διαδικασίας.

Όμιλος Πληροφορικής «Ελάτε να προγραμματίσουμε….»

Υπεύθυνες: Αλεξάνδρα –Άννα Γασπαρινάτου (ΠΕ19/ΠΕ04.1), Σταυρούλα Νικηφόρου (ΠΕ04.01)
Ημέρα λειτουργίας: Παρασκευή
Σκοπός-Στόχοι:
• Ο σκοπός του ομίλου είναι να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν τη συνύπαρξη της Πληροφορικής με τις υπόλοιπες Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική, Ιατρική, Ρομποτική…), τον Αθλητισμό, την Τέχνη (κινηματογράφο….), την καθημερινή μας ζωή.
• Oι μαθητές, θα χρησιμοποιήσουν εργαλεία πληροφορικής για τις δημιουργίες τους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Επίσης, μέσα από αυτή την ενασχόληση θα γίνει προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της πληροφορικής και του προγραμματισμού ως επιστήμης αλλά και ως σημαντικής δεξιότητας που δεν αφορά μόνο όσους απασχολούνται και δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον τομέα της πληροφορικής.

Όμιλος Ψυχολογίας

Υπεύθυνες: Δήμητρα Καραδήμα (ΠΕ02), Άννα Αλεξάνδρου (ΠΕ02)
Ημέρα λειτουργίας: Δευτέρα
Σκοπός-Στόχοι:
1) Γνωστικοί: εμβάθυνση στο αντικείμενο της επιστήμης της Ψυχολογίας και στις σχολές της. Προσέγγιση βασικών εννοιών και θεματικών, όπως ψυχοπαθολογία, διαταραχές της διάθεσης, θεωρίες της προσωπικότητας κ.ά.
Εισαγωγή στη θεωρία του S.Freud και των επιγόνων
2) Συναισθηματικοί: κατάθεση προβληματισμών και ανάπτυξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, έκφραση και αντιμετώπιση δυσκολιών κ.ά. Ενθάρρυνση εφηβικού λόγου και αυτογνωσίας
3) ομαδική-συνεργατική και ενεργητική-βιωματική προσέγγιση με στόχο την ανάπτυξη των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων (αυτοεκτίμηση, επικοινωνία, κριτική λήψη αποφάσεων, διαχείριση του άγχους, συνεργασία, σεβασμός της διαφορετικότητας κ.ά.)
4) συμμετοχική & διερευνητική μάθηση σε κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης
5) Δημιουργική αποφόρτιση από τη σχολική ρουτίνα
ΓΕΝΙΚΑ: Σύζευξη ακαδημαΙκής γνώσης και θεμάτων που βιώνουν οι μαθητές στην καθημερινότητά τους.

Όμιλος «Βιολογία και Ιατρική»: «Αυτοάνοσα νοσήματα»

Υπεύθυνη: Φραντζέσκα Τσορτέκη (ΠΕ14.04)
Ημέρα λειτουργίας: Τετάρτη
Σκοπός-Στόχοι:
1.Να διακρίνουν οι μαθητές τις παθολογικές καταστάσεις που ανήκουν σε αυτοάνοσα νοσήματα.
2. Να αποκτήσουν διαγνωστικά κριτήρια για τα αυτοάνοσα νοσήματα.
3. Να ασχοληθούν με τις θεωρίες ερμηνείας των νοσημάτων αυτών.
4. Να αποκτήσουν γνώση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.