Η τελευταία συνάντηση των εταίρων του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στην Τροπαία, μια πόλη της περιοχής Calabria στη Νότια Ιταλία.


Το σχολικό ίδρυμα το οποίο μας υποδέχθηκε αποτελούνταν από τρία παραρτήματα (Λύκειο Θετικών Σπουδών, Λύκειο Κλασικών Σπουδών, Λύκειο Επαγγελματικών/Τουριστικών Σπουδών) που στεγάζονταν σε τρία διαφορετικά σχολικά συγκροτήματα.

Να σημειωθεί ότι η εν λόγω πόλη αποτελεί ελκυστικό τουριστικό θέρετρο με εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο. Αυτό δικαιολογεί και τους πολλούς σπουδαστές που είναι εγγεγραμμένοι στο Λύκειο Επαγγελματικών/Τουριστικών Σπουδών. Μάλιστα οι σπουδαστές του συγκεκριμένου κλάδου προετοίμασαν τα γεύματα υποδοχής και αποχαιρετισμού της ομάδας όλου του πρότζεκτ.


Η πρώτη μέρα περιλάμβανε ice breaking activities στο Λύκειο Θετικών Σπουδών, σε ένα εντυπωσιακό (από άποψη αρχιτεκτονικής) κτίριο που χρονολογείται από τον 11ο μ.Χ αιώνα (Νορμανδικού αρχιτεκτονικού ρυθμού). Στάθηκε αντικείμενο επαινετικών σχολίων ο τρόπος εκπαιδευτικής αξιοποίησης ενός τόσο ιστορικού οικοδομήματος.


Την επόμενη ημέρα παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό σύστημα της Ιταλίας από την πρωτοβάθμια μέχρι και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.


Οι επόμενες φάσεις είχαν να κάνουν με τη σύνοψη των εργασιών για την αειφόρο ανάπτυξη, την πρόοδο κάθε χώρας σε αυτόν τον τομέα και τις απόψεις της μαθητιώσας νεολαίας της κάθε χώρας πάνω στο σε αυτό το ζήτημα. Στις επόμενες μέρες υπήρξαν επισκέψεις στο ηφαίστειο Stromboli και στα Αιολικά νησιά, συμμετοχή σε ένα τοπικό φεστιβάλ, εκμάθηση tarantella (παραδοσιακός Ιταλικός χορός).


Αυτό που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση σε όλους και σχετίζονταν άμεσα με τη φύση του προγράμματός ήταν οι οικοτουριστικές δραστηριότητες της προτελευταίας ημέρας. Η φάρμα που μας φιλοξένησε έδωσε σε όλους μας την ευκαιρία να βιώσουμε την παραδοσιακή ζωή στην εξοχή. Όλοι συμμετείχαν στην παρασκευή και στο μαγείρεμα των ζυμαρικών, του ψωμιού, των λαχανικών.


Τέλος, επισκεφθήκαμε το δημαρχείο της πόλης όπου μας έγινε παρουσίαση των δρώμενων της πόλης σχετικά με το φεστιβάλ.


Αξίζει να σημειωθεί η –με κάθε τρόπο- κατακραυγή και εναντίωση της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας απέναντι στο φαινόμενο της Μαφίας.


Κλείνοντας δε μπορεί να μην αναφερθεί η παρακολούθηση μαθήματος Αρχαίων Ελληνικών στο Κλασικό Λύκειο Τροπαίας (Ομήρου Ιλιάδα, προοίμιο) με Ερασμιακή προφορά από την Ιταλίδα συνάδελφο.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ