Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας Δημήτρης Μαυρέας (ΠΕ02) μαζί με άλλους 7 εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα, τη Σουηδία και τη Γερμανία παρακολούθησαν το σεμινάριο READING THE CITY στην Τοσκάνη της Ιταλίας από τις 3 έως τις 9 Σεπτεμβρίου 2017 που είχε ως σκοπό να αξιοποιήσει την επίσκεψη στην πόλη ως εργαλείο για την οργάνωση μαθημάτων «εκτός των θυρών». Οι εκπαιδευτικοί μεταξύ άλλων παρακολούθησαν διαλέξεις, συμμετείχαν σε βιωματικές ασκήσεις που ενεργοποιούν τη χωρική και κινητική μάθηση, παρατήρησαν κτήρια, επισκέφτηκαν μουσεία και μελέτησαν τα εκθέματά τους, προβληματίστηκαν για τις αλλαγές των πόλεων στο χρόνο και ασκήθηκαν στο να «διαβάζουν» τις πόλεις οριζόντια και κάθετα, συζήτησαν για τις αναπαραστάσεις της πολιτικής και κοινωνικής ζωής στα εκθέματα του δημόσιου χώρου και ανέπτυξαν δεσμούς με εκπαιδευτικούς άλλων χωρών για μελλοντικές συνεργασίες σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Μέσα από την περιήγησή τους σε τέσσερις διαφορετικές πόλεις της Τοσκάνης (Lucca, Pistoia, Prato και Φλωρεντία) οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αξιοποίησαν τις νέες τεχνολογίες για να διαμορφώσουν φωτοαφηγήσεις του θέματος που επέλεξαν να διερευνήσουν. Η ομάδα του εκπαιδευτικού του σχολείου μας ασχολήθηκε με το ρόλο του σιδηροδρόμου στη διαμόρφωση των σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων.

Η εμπειρία από το σεμινάριο Reading the City αξιοποιήθηκε για την οργάνωση μαθημάτων «εκτός των θυρών». Ιδιαίτερα εφαρμόστηκε η τεχνική του προσανατολισμού (orienteering) κατά την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες, συμπληρώνοντας φύλλα εργασίας, επιχειρούν να προσανατολιστούν στην πόλη αξιοποιώντας χάρτες (έντυπους ή ψηφιακούς) και να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα που αφορούν το εκάστοτε γνωστικό αντικείμενο. Πιο συγκεκριμένα, μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου συμμετείχαν σε μία δραστηριότητα, κατά την οποία διερεύνησαν τα αγάλματα που κοσμούν το δημόσιο χώρο στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το σχολείο. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα «εκτός των θυρών» εντάχθηκε στη διδασκαλία του μαθήματος της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας.

Αναζητώντας αγάλματα αποτίμηση

Αντίστοιχα, μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου συμμετείχαν σε ανάλογη δραστηριότητα που είχε ως σκοπό την προετοιμασία των εργασιών τους σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα για ένα άλλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα (Youth for Europe- Agenda 2017-2019) που υλοποιεί το σχολείο μας το τρέχον και το επόμενο σχολικό έτος. Η δραστηριότητα κατέληξε σε ανάβαση στο λόφο του Λυκαβηττού όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να ασκηθούν στην ανάγνωση της πόλης τους οριζόντια. Στη δραστηριότητα ενεπλάκησαν και άλλοι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε αντίστοιχα σεμινάρια ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης σχετικά με τη διδασκαλία «εκτός των θυρών».

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ