Σεμινάριο ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης SMILE (School Museum Identity Learning Europe) 25-31 Οκτωβρίου στην Κωσταντινούπολη

Απριλίου 4, 2016 in Erasmus+, ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ by 2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ

erasmus+Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας Δημήτρης Μαυρέας (ΠΕ02) μαζί με άλλους  6 εκπαιδευτικούς από τη Σλοβενία, την Κύπρο, τη Φινλανδία, τη Λιθουανία και την Ελλάδα παρακολούθησαν το σεμινάριο SMILE που έχει ως σκοπό να εξερευνήσει τη λειτουργία των μουσείων και να προτείνει μεθόδους και αναστοχασμό σχετικά με την αξιοποίηση τους στη διδακτική πράξη με απώτερο στόχο.  Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν διαλέξεις, επισκέφτηκαν μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικά κτήρια της Κωνσταντινούπολης. Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε μια σειρά ασκήσεων που είχαν στόχο μεταξύ άλλων τη συνοχή της ομάδας, την ανταλλαγή πληροφοριών ως  προς την κουλτούρα και τα έθιμα από κάθε χώρα, την παραγωγή δραστηριοτήτων που επιχειρούν να κάνουν πιο ενδιαφέρουσα την επίσκεψη σε ένα μουσείο. Μέσα από την περιήγησή τους στην Πόλη με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών οι εκπαιδευτικοί διαμόρφωσαν φωτο-αφηγήσεις του ταξιδιού τους και τις μοιράστηκαν μεταξύ τους στην αξιολόγηση του προγράμματος.

Το ίδιο χρονικό διάστημα μία μεγαλύτερη ομάδα εκπαιδευτικών από τη Σουηδία, την Κροατία, τη Γερμανία και την Ελλάδα συμμετείχε σε ένα αντίστοιχο σεμινάριο στο Digital Extra που στόχευε περισσότερο στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη μουσειακή εκπαίδευση.  Υπήρξαν κοινές δραστηριότητες και στην τελική παρουσίαση οι εκπαιδευτικοί και των δύο προγραμμάτων εξέφρασαν τις θετικές τους στάσεις για την προώθηση της καινοτομίας που πρότεινε η ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση που παρακολούθησαν. Η εμπειρία από το σεμινάριο SMILE παρουσιάστηκε στις 8 Ιανουαρίου στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών σε εκδήλωση για τη διάδοση των αποτελεσμάτων από τη συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus+ (Δράση ΚΑ1) εκπαιδευτικών των δύο σχολείων (2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών και 2ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών.

Ύστερα από μία πρώτη εφαρμογή που επιχειρήθηκε σε μία διδακτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο του Θεάτρου του Διονύσου με τους μαθητές του Β6, η εμπειρία από τη συγκεκριμένη κατάρτιση οδήγησε στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση μιας διδασκαλίας Ιστορίας και Φυσικής «εκτός των θυρών» στο άγαλμα του Βενιζέλου στο πάρκο Ελευθερίας με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου, την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016.

Σχετικά:

Φωτο-αφήγηση: SMILE Istanbul 2015

Με αφορμή ένα άγαλμα: Διδασκαλία Ιστορίας και Φυσικής «εκτός των θυρών»