Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου έγινε στο σχολείο η απονομή των βραβείων του 3ου Ενδοσχολικού Διαγωνισμού Δημιουργικής γραφής που πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2013-2014.

Στόχος του όλου εγχειρήματος ήταν οι μαθητές να βιώσουν πώς είναι να εκφράζεις μέσω της λογοτεχνίας τον εαυτό σου, να εξωτερικεύεις τον εσωτερικό σου κόσμο. Πώς είναι να δημιουργείς κάτι δικό σου, μεταδίδοντας συγχρόνως και ένα μήνυμα στους άλλους. Πώς είναι να μη σχολιάζεις απλώς ένα λογοτεχνικό κείμενο, όπως κάνουμε στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, αλλά να γίνεσαι εσύ ο συγγραφέας ή ο ποιητής. Και τέλος, πώς είναι να συμμετέχεις επί ίσοις όροις με τους συμμαθητές-συναθλητές σου σε έναν διαγωνισμό και πώς είναι να ασκείσαι στην ευγενή άμιλλα, στον καλώς εννοούμενο ανταγωνισμό, που μας κάνει όλους καλύτερους.

DSCN6518aΣτο συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετείχαν 22 από τους μαθητές μας. Συνολικά συγκεντρώθηκαν 23 λογοτεχνικά έργα, καθώς κάποια παιδιά συνεργάστηκαν και δημιούργησαν έργα ομαδικά. Τα παιδιά ήταν ελεύθερα να εκφράσουν προσωπικές σκέψεις, συναισθήματα και προβληματισμούς, χωρίς να περιορίζονται από κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Οι κατηγορίες στις οποίες διαγωνίστηκαν ήταν οι εξής:
διήγημα, θεατρικό έργο, ποίημα, στίχοι τραγουδιού και σενάριο.

Προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο του διαγωνισμού, όλα τα έργα παραδόθηκαν σε ψηφιακή μορφή και, αφού μορφοποιήθηκαν ώστε να είναι ομοιόμορφα ως προς τη γραμματοσειρά και το μέγεθος των γραμμάτων, προωθήθηκαν αριθμημένα στην κριτική επιτροπή χωρίς το όνομα του δημιουργού τους. Με τη διαδικασία αυτή οι αξιολογητές έκριναν το κάθε έργο χωρίς να γνωρίζουν σε ποιο μαθητή ανήκει. Τα έργα των κατηγοριών Διηγήματα και Στίχοι αξιολόγησαν η υποδιευθύντρια του σχολείου μας κα Τσίκιζα, οι κύριοι Κουτρούμπας, Τζαμαλής και Καρύδης και η κυρία Καλόγρη. Τις υπόλοιπες κατηγορίες, Ποιήματα, Θεατρικά και Σενάριο, τις αξιολόγησαν οι κυρίες Αλεξανδράκη, Μυλωνά, Παπαδημητρίου και Χαραλαμποπούλου και ο κύριος Κοπανάς
Τα θέματα στα οποία εστίασε η πένα των μικρών συγγραφέων-ποιητών-στιχουργών ήταν: η σχολική καθημερινότητα, οι σχέσεις με τους γονείς, ο έρωτας, οι φίλοι, τραγικά συμβάντα όπως ασθένειες, η ανασφάλεια της εφηβείας, υπαρξιακές αναζητήσεις, η ανθρωπιά, ακόμα και η οικονομική κρίση αλλά και η κρίση των αξιών, δεν έλειψαν από το φετινό διαγωνισμό λογοτεχνίας. Τα παιδιά έχουν φωνή και η φωνή τους είναι δυνατή!
Όλοι είναι άξιοι συγχαρητηρίων για την προσπάθειά τους, που ίσως είναι και το μεγαλύτερο έπαθλο. Άλλωστε, αυτό που έχει περισσότερο σημασία είναι το ευ αγωνίζεσθαι, το fair play. Κατά την εκδήλωση όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές έλαβαν προσωπική τιμητική διάκριση με το αιτιολογικό της καθώς και ένα βιβλίο, προσφορά των εκδόσεων ΜΙΝΩΑΣ.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΤΑ ΕΙΔΟΣ

1. ΔΙΗΓΗΜΑ
Γιώργος Γκανάς (Α2), Ο Βασιλιάς, ο Μάγειρας και το Ξωτικό. Διακρίθηκε για τον ολοκληρωμένο τρόπο με τον οποίο αποδίδει τον εξωλογικό κόσμο του παραμυθιού.
Αθηνά Κουμελά (Β3), Τα αποξηραμένα λουλούδια. Διακρίθηκε για την αξιοθαύμαστη πληρότητα με την οποία παρουσιάζεται ένα πυκνό πλέγμα αντιθέσεων σε ένα μικρό σε έκταση διήγημα.
Γιάννης Ραβάνης (Β5), Όχι άλλα μαύρα Χριστούγεννα. Ακόμη ελπίΖΩ. Διακρίθηκε για τη συγκίνηση που προσφέρει στον αναγνώστη και τη «δυνατή» παρουσίαση της οδύνης του πρωταγωνιστή του.
Γεωργία Μιχαηλίδη (Γ4), Το Βασίλειό της. Διακρίθηκε για τη μυστικιστική του ατμόσφαιρα , καθώς το όνειρο, η φαντασία και οι απόκοσμες μορφές, που γεννά η ανθρώπινη τρέλα, εισχωρούν στην πραγματικότητα και τη μολύνουν με τη νοσηρή τους υπόσταση• μια σεβάσμια υπόκλιση μπροστά στην ανθρώπινη δυστυχία.
Θάνος Παπαχάμος (Γ5) Στίλβον γκρί. Διακρίθηκε για το αριστοτεχνικό ατμοσφαιρικό «στήσιμο του σκηνικού» πάνω στο οποίο πλέκεται η ιστορία.
Σίντυ Χατζή (Γ6), Burlesque Tropicana. Διακρίθηκε για τον εύστοχο τρόπο με τον οποίο απέδωσε όλα τα χαρακτηριστικά ενός αστυνομικού διηγήματος εποχής και για την έκπληξη που δημιουργεί το απρόσμενο τέλος.

Βραβεία
Α΄: Γεωργία Μιχαηλίδη , Το Βασίλειό της και Αθηνά Κουμελά, Τα αποξηραμένα λουλούδια.
Β΄: Θάνος Παπαχάμος, Στίλβον γκρί.

DSCN6523a

2. ΘΕΑΤΡΙΚΟ
Άννα Κωνσταντάτου-Βαχαβιώλου (Β3), Παρ’ ασπίδα. Τραγωδία. Διακρίθηκε για την πρωτότυπη σύλληψη και την ποιητική απόδοση του θέματος.
Γεράσιμος Μυλωνάς (Γ4), Omnes Illuminati, omnes liberi ή Ο καταδικασμένος επαναστάτης. Διακρίθηκε για τον πρωτότυπο φιλοσοφικό-θεατρικό τρόπο με τον οποίο πραγματεύτηκε τις έννοιες της εξουσίας και της δικαιοσύνης.

Βραβεία
Α΄:Γεράσιμος Μυλωνάς , Omnes Illuminati, omnes liberi ή Ο καταδικασμένος επαναστάτης.

3. ΣΕΝΑΡΙΟ
Μυρσίνη Φαλιά (Β6), Στο φως της νέας μέραςΔιακρίθηκε για τη θεατρικότητα των σκηνών του.
Τιμητική βράβευση.

4. ΣΤΙΧΟΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
Παναγιώτα Βαϊδάνη (Α2), Μακάρι να ’σουν εδώ. Διακρίθηκε για τον λυρικό τρόπο με τον οποίο απέδωσε την ένταση του ερωτικού συναισθήματος.
Έλενα Μάνου (Β3), Για έναν πόλεμο ειρήνης. Διακρίθηκε για τη δύναμη του περιεχομένου και τον καταγγελτικό λόγο που προσπαθεί να αφυπνίσει και να ξεσηκώσει τον αναγνώστη.
Νίκος Ζέρβας (Γ2), Η πατρίδα της σκηνής. Διακρίθηκε για τη μουσικότητα και τον ρέοντα λόγο του στιχουργού, που αναδύεται από το ασταθές και χαοτικό σκηνικό μιας πατρίδας που πληγώνει.
Ελένη Ίσαρη (Γ2), Μια ζωή… Διακρίθηκε ως ένα τραγούδι που μιλάει για την αγάπη των φίλων, που μας κρατάει ζωντανούς, μας κάνει να νιώθουμε σημαντικοί και μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε.

Βραβεία
Α΄: Έλενα Μάνου, Για έναν πόλεμο ειρήνης.
Β΄: Νίκος Ζέρβας, Η πατρίδα της σκηνής.

DSCN6530a

5. ΠΟΙΗΜΑ
Γιάννης Ρηγόπουλος-Τσέλιγκας (Α1), Επέσαν οι σκιές. Διακρίθηκε για την πρωτοτυπία του θέματος και την υποβλητική ποιητική ατμόσφαιρα.
Ελένη Ραφαηλία Φιλιπποπούλου (Α6), Ζωγραφίζοντας. Διακρίθηκε για τον εύστοχο παραλληλισμό της ζωής με την τέχνη της ζωγραφικής.
Αθηνά Χαραλαμποπούλου (Α6), Ο χρόνος. Διακρίθηκε για την ιδιαίτερη ποιητική αντίληψη της έννοιας του «χρόνου».
Άρτεμις Κολτσίδα (Γ3), Μπορεί. Διακρίθηκε για τη δημιουργία ποιητικής έντασης που προκαλείται από ένα ξεχωριστό παιχνίδι αντιθέσεων.
Δημήτριος Μαύρος (Γ3), Ζητείται αδρανής. Διακρίθηκε για την ιδιαίτερη αίσθηση του μέτρου.
Δημήτριος Μαύρος – Γεράσιμος Μυλωνάς (Γ3, Γ4), Καθρέπτης Προσωπείων. Διακρίθηκε για τον φιλοσοφικό προβληματισμό, την εύστοχη πραγμάτευση υπαρξιακών προβλημάτων και το ξεκάθαρο μήνυμα του τέλους.
Μελίνα Σιώζη (Γ5), Περιμένοντας. Διακρίθηκε για τα συναισθήματα που γεννά ο εύστοχος ποιητικός δισταγμός του τέλους.
Τζέισον Στεφάνοφ (Γ6), Δίχως τίτλο. Διακρίθηκε για την επιτυχημένη σύνθεση των φιλοσοφικών και ερωτικών προβληματισμών του ποιητικού υποκειμένου.
Ιωάννα Τσέκα (Γ6), Εγώ και εσύ ελπίζουμε στην ίδια γλώσσα! Διακρίθηκε για τον επιτυχή τρόπο που απέδωσε τα συναισθήματα και τις αναζητήσεις των ποιητικών ηρώων σε «έναν κόσμο τεράτων με όψη αγγέλων».
Ιωάννα Τσέκα – Ανδριάνα Σούμποτιτς (Γ6,Γ6), Οδός σβησμένων ονείρων. Διακρίθηκε για τη διείσδυση μυθολογικών και θεολογικών καταβολών στους προβληματισμούς ενός σύγχρονου «ποιητικού εγώ».

Βραβεία:
Α΄: Άρτεμις Κολτσίδα, Μπορεί.
Β΄: Ιωάννα Τσέκα, Εγώ και εσύ ελπίζουμε στην ίδια γλώσσα!
Γ΄: Δημήτριος Μαύρος – Γεράσιμος Μυλωνάς, Καθρέπτης Προσωπείων.

DSCN6534aΣυγχαίρουμε θερμά όλους τους μαθητές που διακρίθηκαν στον ενδοσχολικό διαγωνισμό του 2013-2014, καθώς και όλους τους μαθητές που συμμετείχαν σε αυτόν. Ευελπιστούμε να δούμε κάποια στιγμή τυπωμένα τα έργα τους σε μια συλλεκτική έκδοση.

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Δημήτρης Αρμάος
Ελένη Γεωργίου
Σοφία Κουρουτσίδου
Μαργαρίτα Στεφάνου