Εισαγωγικές εξετάσεις στα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια

ΓΡΑΦΕΙ: Η ΑΘΗΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΟΥΜΕΛΑ. 

Από φέτος, η εισαγωγή στα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια θα γίνεται με εξετάσεις. Ως μαθήτρια ενός τέτοιου σχολείου, πιστεύω πως αυτό θα το αλλάξει, μάλλον προς το χειρότερο. Μέχρι τώρα, η σύνθεση των μαθητών ήταν σχετικά μεικτή. Υπήρχαν πολύ καλοί, μέτριοι, και όχι και τόσο καλοί μαθητές. Αυτό είναι εξαιρετικά καλό, διότι έτσι δεν αποτελούμε “γκέτο” καλών μαθητών και χάρις σε αυτή τη διαφορετικότητα υπάρχει δυνατότητα να επηρεαστεί ο ένας από τον άλλο και να γίνει καλύτερος. Και όχι μόνο οι χειρότεροι μαθητές από τους καλύτερους, αλλά και οι καλύτεροι από τα πιθανά ταλέντα των όχι και τόσο καλών. Άλλωστε, ο κάθε μαθητής με ένα οποιοδήποτε ενδιαφέρον, και όχι μόνο ο καλός μαθητής, μπορεί να βρει πολλά πράγματα σε ένα τέτοιο σχολείο, αφού υπάρχουν κι άλλα πράγματα πέρα από τα μαθήματα, όπως οι Όμιλοι, τα πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι Όμιλοι, -που λειτουργούν εκπληκτικά καλά, παρά τα διάφορα προβλήματα κυρίως οικονομικής φύσεως- απευθύνονται σε όλους τους μαθητές και βρίσκουν ανταπόκριση σε κάθε κατηγορία.

Τα παιδιά που δεν είναι και τόσο καλοί μαθητές, σε ένα άλλο σχολείο, που δεν θα εκτιμούσε τα ιδιαίτερα ταλέντα τους, συνεπώς θα ήταν πολύ χειρότεροι. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένας όχι-καλός μαθητής έχει ανάγκη ένα καλό σχολείο περισσότερο από έναν καλό.

Με τις εξετάσεις, αυτή η ευκαιρία θα χαθεί. Θα δημιουργηθούν τάξεις αριστούχων, το σχολείο θα μετατραπεί σε φυτεία “καλών μαθητών” και “λαμπρών μυαλών”, τα οποία πιθανότατα θα μαραζώσουν λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού μεταξύ τους (γιατί συνήθως η κατάρα του άγχους, του ανταγωνισμού και της τελειομανίας κυνηγάει τους αριστούχους), δίχως τη δυνατότητα γνωριμίας με κάποιο άλλο πρότυπο μαθητή, ώστε να δούνε ότι υπάρχει και η άλλη πλευρά και ότι δε χρειάζεται να πεθάνουν για έναν καλό βαθμό (ναι, έτσι καλλιεργείται η βαθμοθηρία).

Ακόμη, αυτό κάνει το εκπαιδευτικό σύστημα ακόμη πιο εξεταστικοκεντρικό, κάτι που φέρνει δυσαρέσκεια σε όλους τους μαθητές αλλά και σε πολλούς καθηγητές.

Το ποιος ωφελείται από αυτό είναι μεγάλη ιστορία- αν και έχουμε αποκλείσει ήδη μαθητές, καθηγητές και προφανώς τους γονείς. Αυτό που ίσως πρέπει να σκεφτούμε είναι ότι έξω από τις πόρτες των πειραματικών αλλά και των απλών δημόσιων γυμνασίων και δημοτικών, συρρέουν τα διαφημιστικά φυλλάδια από τα φροντιστήρια που προετοιμάζουν τους φερέλπιδες αριστούχους για τις εξετάσεις των πειραματικών σχολείων, έναντι αδρής αμοιβής φυσικά. Έτσι λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας φροντίζει ώστε να μειωθεί η παραπαιδεία.

 

1 Σχόλιο

  1. Oταν θα ανακοινωθουν οι βαθμολογίες για ολα τα σχολεια πανελλαδικά ,καθως και οι εισακτεοι στο δικο μας σχολειο αλλα και σε γειτονικα θα τα δουμε ολα αυτα .Καλα ειναι να κρινουμε εκ του αποτελεσματος.Τωρα για το θεμα των Πολιτιστικών Προγραμματων και των Ομιλων θα ειχε ενδιαφέρον να δουμε ποσα ακριβως παιδια απο το συνολο των μαθητριων και μαθητων του σχολειου μας συμετειχαν. Να μην σχολιασουμε τις βαμολογίες των Πανελλαδικων εξετασεων καθως και τις προσδοκίες κουβεντες συζητησεις που γινονται στην αρχή της χρονιας καθως και τα συναισθηματα και τις αντιδρασεις με την ανακοινωση των βαθμολογιων . Μια γνωμη ενος μη μαθητη .

Γράψτε απάντηση στο Ηλιας Ανδριανός Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.