Διδακτική επίσκεψη στην Τράπεζα Πειραιώς

ΓΡΑΦΟΥΝ: Η ΦΑΝΟΥΡΙΑ ΑΡΑΠΑΤΣΑΝΗ & Η ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΓΕΩΡΓΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ.

Σε μια κοινωνία στην οποία η τεχνολογία εξελίσσεται με ρυθμούς πιο γρήγορους απ’ ό,τι περιμέναμε, ο τρόπος λειτουργίας των επιχειρήσεων φαίνεται να αλλάζει κι αυτός δραματικά, καθώς, εδώ και περίπου έναν χρόνο, έχουν εισαχθεί στην αγορά τα πρώτα μοντέλα αυτοματοποιημένων καταστημάτων, που δεν είναι άλλα από τα καταστήματα e-branch της Τράπεζας Πειραιώς.

Την Πέμπτη 22 Μαρτίου, το τμήμα Α1 του σχολείου μας, είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί το καινοτόμο κατάστημα e-branch, στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας , να συνομιλήσει με τους υπαλλήλους του, αλλά και με ανώτερα στελέχη της τράπεζας. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Στη Σκιά ενός Στελέχους» του ΣΕΝ (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων).

Τι είναι το e-branch;

Το e-branch είναι ένα καινοτόμο ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο συνδυάζει την υψηλή τεχνολογία με τη συνεχή παρουσία των υπαλλήλων προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Στόχος της τράπεζας ήταν η δημιουργία ενός χώρου με διευρυμένο ωράριο, προσβάσιμο και φιλικό σε ανθρώπους όλων των ηλικιών. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, προσπαθεί να κάνει τον πελάτη να αισθάνεται πως βρίσκεται σε φυσικό περιβάλλον και πως η τεχνολογία τον εξυπηρετεί. Έτσι, το κατάστημα είναι σχεδιασμένο να μοιάζει με κουζίνα, ενώ η υψηλή τεχνολογία που υπάρχει στον χώρο είναι κρυφή. Για την εξυπηρέτηση των πελατών υπάρχουν οι facilitators, ο οποίοι είναι συνεχώς δίπλα στον πελάτη για οτιδήποτε χρειαστεί.

Στο βάθος της αίθουσας υπάρχει η λεγόμενη «exhibition area», στην οποία προωθούνται διάφορα προϊόντα, ενώ κρυμμένα πίσω από το «σαλόνι» υπάρχουν τρία μηχανήματα: ένα για την ενημέρωση βιβλιαρίου, ένα μηχάνημα πληρωμών τύπου easy pay και ένα μηχάνημα για την έκδοση προπληρωμένων καρτών μίας χρήσης (gift cards), οι οποίες εκδίδονται χωρίς την ανάγκη δήλωσης ονόματος χρησιμοποιούνται παγκοσμίως και λειτουργούν και ανέπαφα. Δίπλα από τον χώρο αυτόν, υπάρχει ένα meeting room που λειτουργεί ως χώρος συνάντησης με πελάτες, το οποίο έχει τοίχους – ασπροπίνακες (whiteboard) και ένα σύστημα τηλεπικοινωνίας.

Στην άλλη άκρη του καταστήματος υπάρχει ένας χώρος που λειτουργεί 24/7 κι έχει ένα κλασικό ΑΤΜ, καθώς και το πρώτο coin deposit στην Ελλάδα, στο οποίο ο πελάτης τοποθετεί τα κέρματα, που κατατίθενται αυτόματα στο λογαριασμό του. Δίπλα από τοcoin deposit βρίσκεται το αντίστοιχο banknote deposit, για κατάθεση χαρτονομισμάτων.

Μπροστά στην είσοδο του κεντρικού χώρου υπάρχει σύστημα επικοινωνίας του ταμία της τράπεζας, ο οποίος γνωρίζει τη νοηματική κι επικοινωνεί με τον πελάτη μέσω κάμερας. Το σύστημα αυτό είναι το μόνο στον κόσμο που εξυπηρετεί και άτομα με ειδικές ανάγκες, καθώς στα πλήκτρα του υπάρχουν νούμερα, τα οποία είναι γραμμένα και σε γραφή Βraille.

Τέλος, στο κατάστημα υπάρχει ηλεκτρονικός χάρτης με οδηγίες και βοήθεια για ανθρώπους με προβλήματα ομιλίας, ώστε να μπορούν να κινηθούν άνετα μέσα σε αυτό, χωρίς να χρειάζεται να επικοινωνούν με το προσωπικό.

Στο Κέντρο Διοίκησης

Η επίσκεψή μάς συνεχίστηκε στο Κέντρο Διοίκησης της Τράπεζας Πειραιώς (Λεωφόρος Αλεξάνδρας 170) όπου μάς υποδέχτηκαν στην Αίθουσα Διοικητικού Συμβουλίου άτομα που στελεχώνουν το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, του Δικτύου Καταστημάτων και της Εταιρικής Υπευθυνότητας. Μάς δόθηκε έτσι, η ευκαιρία, όχι μόνο να πληροφορηθούμε για αυτούς τους τομείς της λειτουργίας μιας τράπεζας, αλλά και να συζητήσουμε μαζί τους, παίρνοντας μια γεύση από την καθημερινότητά τους στον χώρο εργασίας.

Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού

Η Τράπεζα Πειραιώς, με πάνω από 620 φυσικά καταστήματα, απασχολεί περισσότερους από 13.200 εργαζομένους. Το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού είναι υπεύθυνο για πολλούς τομείς, όπως οι εργασιακές σχέσεις, οι αμοιβές, η στελέχωση τμημάτων και η διαχείριση του αντίστοιχου τμήματος των θυγατρικών εταιριών. Εκτός από όλα αυτά όμως, υπάρχει η ευθύνη και για την διαρκή εκπαίδευση των εργαζομένων, αλλά και για την υγεία τους. “Το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού δίνει προτεραιότητα στον άνθρωπο εργαζόμενο. ” τόνισε ο κ. Μανάρας. Γι’ αυτόν τον λόγο, η διεύθυνση του τμήματος είναι πολυπληθής, έτσι ώστε να παίρνονται πιο γρήγορα αποφάσεις και να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι.

Δίκτυο Καταστημάτων

Για το δίκτυο καταστημάτων είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με την Διευθύντρια του Κεντρικού καταστήματος κυρία Μαρία Κότσιαρη, η οποία βρίσκεται στον όμιλο από το 1992. Μας παρουσίασε λοιπόν τα καταστήματα της τράπεζας, καθώς και την εργασιακή της εμπειρία μέσα σε αυτά. Αρχικά, στην είσοδο του κάθε καταστήματος υπάρχουν ειδικές βοηθητικές συσκευές που αποσκοπούν στην σωστή εκπαίδευση των πελατών για απλές συναλλαγές, προκειμένου να αποσυμφορηθούν τα ταμεία. Μέσα σε ένα κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς, θα βρει κανείς, εκτός από τα παραδοσιακά ταμεία, και χώρους που αφορούν συζητήσεις με μικρές επιχειρήσεις, αλλά και για άλλα προγράμματα της τράπεζας, όπως είναι το Personal Banking. «Το δίκτυο καταστημάτων είναι η καρδιά της τράπεζας» είπε χαρακτηριστικά η κυρία Κότσιαρη. «Είναι μια δουλειά για γερά στομάχια, καθώς φέρει στους ώμους της το βάρος για την φήμη της ίδιας της τράπεζας.»

Τμήμα Εταιρικής Υπευθυνότητας

Η τελευταία παρουσίαση του κ. Προκόπη Γαβριήλ αφορούσε το Τμήμα Εταιρικής Υπευθυνότητας, ένα τμήμα της Τράπεζας το οποίο ασχολείται με την ευθύνη που αυτή έχει απέναντι στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Και μπορούμε να πούμε πως δεν τα έχει πάει και άσχημα, καθώς είναι η πρώτη πιστοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα με βάση τον κανονισμό ΕΜΑS και το πρότυπο ISO.

Η Τράπεζα Πειραιώς, στηριζόμενη πάνω στην Επιχειρηματική αειφορία, έχει καταφέρει να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, χρησιμοποιώντας πράσινες προμήθειες. Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε μια επταετία, έχει καταφέρει και έχει μειώσει κατά τριάντα τοις εκατό τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και κατά είκοσι τοις εκατό την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ έχει ανακυκλώσει πάνω από 3.000 τόνους χαρτί, 72.500 μελανοδοχεία και 47 τόνους μικρών μπαταριών.

Συμπερασματικά…

Τα στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς μας έδωσαν την ευκαιρία όχι μόνο να πληροφορηθούμε σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης, αλλά και να γνωρίσουμε την ζωή των εργαζομένων στα πλαίσιά της.
Στο κατάστημα e-branch είδαμε πραγματικά τι σημαίνει καινοτομία και πώς αυτή μπορεί να εφαρμοστεί μέσα σε μια σύγχρονη επιχείρηση. Κατά τη διάρκεια της περιήγησής μας καταλάβαμε το πώς η εξελιγμένη τεχνολογία, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, όχι μόνο δεν φοβίζει τον άνθρωπο, αλλά διευκολύνει την καθημερινότητά του. Μάθαμε, λοιπόν, τον τρόπο με τον οποίο από τις ανάγκες που υπάρχουν στην κοινωνία μας μπορούν να προκύψουν καινοτόμες λύσεις τεχνολογίας, χωρίς υπερβολές και πάντα με σεβασμό στον πελάτη κάθε ηλικιακής ομάδας.
Στο Κέντρο Διοίκησης της τράπεζας συνομιλήσαμε με στελέχη του τμήματος Ανθρωπίνου Δυναμικού, του Δικτύου Καταστημάτων και της Εταιρικής Ευθύνης. Πέρα από τις γνώσεις που αποκομίσαμε πάνω σε όλες αυτές τις βασικές λειτουργίες της τράπεζας, ήμασταν αρκετά τυχεροί να μάθουμε για τη ζωή ενός εργαζομένου σε αυτήν, να γνωρίσουμε και εμείς την «σκιά ενός στελέχους». Χαρήκαμε πάρα πολύ που μιλήσαμε με τα στελέχη της τράπεζας, τα οποία μας πλησίασαν και μας έδωσαν συμβουλές όχι μόνο ως επιτυχημένοι επαγγελματίες, αλλά και ως άνθρωποι οι οποίοι είχαν έρθει αντιμέτωποι με όλους τους προβληματισμούς που αντικρίζουμε εμείς σήμερα και κατάφεραν, τελικά, να πετύχουν τους στόχους τους.

Μετά από όλα όσα ειπώθηκαν γεννήθηκαν στο μυαλό όλων μας απορίες. Και οι απορίες αυτές, όπως ήταν λογικό, δεν ξέφυγαν από την μόνιμη ανησυχία των περισσότερων παιδιών της ηλικίας μας: την επιλογή του μελλοντικού μας επαγγέλματος . Όταν λοιπόν, μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ερωτήσεις, δεν ενδιαφερθήκαμε τόσο για την ίδια την Τράπεζα, αλλά για την ζωή του εργαζομένου μέσα στο πλαίσιό της. Ήμασταν ειλικρινά πολύ χαρούμενοι όταν διαπιστώσαμε πως και οι ίδιοι οι υπάλληλοι της τράπεζας όχι μόνο εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά μας έδωσαν οι ίδιοι συμβουλές βασισμένες σε προσωπικά τους βιώματα. Σιγά-σιγά, ερώτηση με την ερώτηση, άρχισε να ξεθωριάζει η τυποποιημένη, απόμακρη εικόνα ενός τραπεζικού στελέχους και να αντικαθίσταται από την εικόνα ενός ανθρώπου-Μέντορα, ενός ατόμου που έχει ζήσει τις ίδιες ανησυχίες με εμάς και όμως τις αντιμετώπισε επιτυγχάνοντας την πολυπόθητη επαγγελματική σταδιοδρομία. Μέσα από αυτήν την συζήτηση, ακούστηκαν πολλές συμβουλές, οι οποίες ταίριαζαν, με τον δικό τους τρόπο, στον καθένα μας. Αυτό όμως που κρατήσαμε περισσότερο είναι τα λόγια που ακούστηκαν τελευταία: «Να κινείστε μεθοδικά, να διαλέγετε τον δύσκολο δρόμο, να περπατάτε από τα μονοπάτια και να επιλέγετε την αριστεία».

 

 

Εικόνες:

http://flashnews.gr/post/331445/sto-e-branch-ths-trapezas-peiraiws-h-presbhs-ths-m-bretanias

https://startupper.gr/ebranch-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%89%CF%82/

Σχετικά:

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*