ΓΡΑΦΟΥΝ: ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ Β2
Η Κύπρος, επίσημα Κυπριακή Δημοκρατία ή Δημοκρατία της Κύπρου, είναι ανεξάρτητο νησιωτικό κράτος της ανατολικής Μεσογείου και το τρίτο μεγαλύτερο σε πληθυσμό και έκταση στη Μεσόγειο. Το νησί είναι διαιρεμένο σε δύο μέρη: την Κυπριακή Δημοκρατία, η οποία ελέγχει περίπου το 58% του νησιού, και τα κατεχόμενα εδάφη της Βόρειας Κύπρου, σύμφωνα και με το διεθνές δίκαιο και τον OHΕ, που αποτελούν το 37% του νησιού ύστερα από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974. Περίπου το 5% του νησιού ελέγχεται από τον ΟΗΕ (Πράσινη Γραμμή) και από το Ηνωμένο Βασίλειο. Η Κύπρος έγινε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2004 και της Ευρωζώνης το 2008.
Ο πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα, Κυριάκος Α. Κενεβέζος, γεννήθηκε στην Κύπρο, στη Λεμεσό το 1972. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και αποφοίτησε με βαθμό Άριστα από το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Φιλοσοφίας, του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τον Μάρτιο του 2013 ανέλαβε τα καθήκοντα του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, τα οποία διατήρησε έως τον Μάρτιο του 2014. Την 1η Ιουλίου 2014 ανέλαβε τα καθήκοντα του Πρέσβη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Έχει τιμηθεί μεταξύ άλλων από δήμους πανεπιστήμια και οργανώσεις στην Κύπρο και στο εξωτερικό. Μελετάει σε μεγάλο βαθμό, επίσης, τα μείζονα θέματα της εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφάλειας και ασφαλώς τις διάφορες πτυχές του κυπριακού ζητήματος στη διεθνή και εσωτερική πολιτική σκηνή.
Την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017 επισκέφθηκε το 2ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, του δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσει και σε ένα από τα τμήματα της Β? Λυκείου. Οι μαθητές, που είχαν την τύχη να τον ακούσουν, βγήκαν από την τάξη με νέες γνώσεις για ζητήματα που δεν είχαν σκεφτεί ποτέ. Για παράδειγμα, πολύ λίγοι από τους μαθητές του σχολείου έχουν συνειδητοποιήσει τη σημασία που έχει η προτομή του Ευαγόρα που βρίσκεται στον πρώτο όροφο. Ο κ. Κενεβέζος, όμως, επισκέφθηκε το σχολείο για αυτόν κυρίως τον λόγο. Ένα από τα θέματα τα οποία συζήτησε με τους μαθητές του τμήματος ήταν αυτή η προτομή. Ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σύμβολα του Απελευθερωτικού Αγώνα της Κύπρου 1955-59. Κατά τη διάρκεια της επικράτειας των Άγγλων στην Κύπρο εκείνος και πολλοί άλλοι νέοι αποφάσισαν να αντιδράσουν και να επαναστατήσουν για τη διεκδίκηση της εθνικής δικαίωσης και της ελευθερίας από τον βρετανικό αποικιοκρατικό ζυγό. Είναι πολύ βασικό να θυμόμαστε ότι αυτοί οι νέοι ήταν αγόρια ηλικίας 16, 17 και 18 ετών, παιδιά σαν εμάς, σαν τον συμμαθητή μας και τον φίλο μας. Είχαν το θάρρος και τη γενναιότητα να τολμήσουν για ένα καλύτερο αύριο και ο κ. Κενεβέζος με το παράδειγμα αυτό του Ευαγόρα Παλληκαρίδη έδειξε στους μαθητές ότι ο καθένας μπορεί να γίνει ήρωας με τον δικό του τρόπο, ανεξαρτήτως ηλικίας. Η θυσία του έχει πολύ μεγάλη σημασία τόσο για τους Έλληνες της Κύπρου όσο για τους Ελλαδίτες μαθητές, ως ένα υψηλό πρότυπο θάρρους και φιλοπατρίας με το οποίο μπορούν να ταυτιστούν.
Στη συνέχεια ο κ. Κενεβέζος ενημέρωσε τους μαθητές για το έργο και τις δράσεις της Πρεσβείας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Αθήνα και για το πρόγραμμα του Μορφωτικού Γραφείου της, το οποίο υπογράμμισε ότι δημιουργεί γέφυρες μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου ως κέντρο διαρκούς διαλόγου ανθρώπων που μοιάζουν πολύ περισσότερο απ? ό,τι νομίζουν στον πολιτισμό και στην παιδεία.
Όλοι μας ακούμε για το Κυπριακό Ζήτημα, όμως ξέρουμε πραγματικά τι σημαίνει; Ο κ. Κενεβέζος ενημέρωσε τους μαθητές για την ιστορία και τον πολιτισμό της Κύπρου, αλλά κυρίως φρόντισε οι μαθητές να μάθουν για το εθνικό αλλά διεθνές θέμα της παράνομης εισβολής και κατοχής μέχρι και σήμερα των Τούρκων στην Κύπρο. Μέσω της συζήτησης οι μαθητές κατανόησαν καλύτερα την προσπάθεια για την εύρεση μιας δίκαιης λύσης για όλους τους πολίτες της Κύπρου, που θα ανατρέπει τη σημερινή κατάσταση και που θα εξασφαλίσει την απελευθέρωση και την επανένωση της Κύπρου με ειρήνη και διπλωματία.
Τέλος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ρωτήσουν τον κ. Κενεβέζο είτε για διάφορα θέματα που τους απασχολούσαν πάνω στο Κυπριακό, είτε για απορίες που τους γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης.
Η συνάντηση αυτή ήταν ιδιαίτερα σημαντική τόσο για τους μαθητές όσο και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, καθώς είχαν την ευκαιρία να έρθουν έστω και λίγο πιο κοντά με την Κύπρο, πράγμα πάρα πολύ βασικό, καθώς οι αδελφικοί δεσμοί της Ελλάδας με την Κύπρο μπορούν να ενδυναμωθούν όχι μόνο μέσω της πολιτικής, αλλά κυρίως μέσω της παιδείας.
Υποβολή απάντησης