Το μπαταρισμένο καράβι

(Φωτο: Ορφέας Κολιόπουλος)
(Φωτο: Ορφέας Κολιόπουλος)

ΓΡΑΦΕΙ: Ο ΟΡΦΕΑΣ ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ.

Βρισκόμαστε στα 1953. Στα ναυπηγεία Vickers Armstrong στο Newcastle της Αγγλίας τελειώνει η κατασκευή ενός φορτηγό πλοίο που έμελλε να γίνει το πιο διάσημο πλοίο της Ελλάδας απο το 1972 και μετά.

Ξεκίνησε την καριέρα του για λογαριασμό της Ellerman Wilson Line με την ονομασία City Of York. Μέχρι το 1971 λειτούργησε περισσότερο ως φορτηγό/οχηματαγωγό μεταφέροντας λίγους επιβάτες. Η ελληνική σημαία μπήκε στην πρύμνη του όταν αγοράστηκε από την εταιρεία του Αριστομένη Καραγιώργη και ονομάστηκε Mediterranean Sky. Για πάρα πολλά χρόνια το πλοίο ήταν μαζί με το Mediterranean Sea,απο τα καλύτερα και πολυτελέστερα πλοία της γραμμής Πάτρα-Ancona, που τα προτιμούσαν χιλιάδες επιβάτες κάθε χρόνο για να ταξιδέψουν μαζί τους. Μεγάλες και άνετες καμπίνες, πολυτελή σαλόνια και εστιατόρια, πισίνες, άνετες περατζάδες στα καταστρώματα, ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά του πλοίου που το έκαναν να ονομαστεί βασιλοβάπορο, μέχρι και τα μέσα περίπου της δεκαετίας του ?80.

Δυστυχώς όμως με την ανάπτυξη της τεχνολογίας στον τομέα τον θαλάσσιων ταξιδίων βγήκαν νέα πλοία που ήταν πολύ πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να μην μπορούν τα πλοία της εταιρείας Karageorgis Lines να τα ανταγωνιστούν. Δεν άργησαν να φανούν τα πρώτα οικονομικά προβλήματα στην εταιρεία που σε αρχικό στάδιο αντιμετωπίστηκαν με τη ναύλωση του καραβιού Mediterranean Sky όπως συνέβη το 1987-1988, που ναυλώθηκε στην Argentina Cruises, και με το όνομα Siterranean Sky έκανε κρουαζιέρες απο το λιμάνι του Ushuaia στη Νότια Αμερική προς την Ανταρκτική.

Στο τέλος του 1988 ξαναπήρε το όνομα Mediterranean Sky,και απο εκείνη τη χρονιά χρησιμοποιήθηκε περιστασιακά στη γραμμή Πάτρα-Αncona, ενώ εμβόλιμα κάποιες χρονιές ναυλωνόταν για διάφορους σκοπούς, όπως τον Φλεβάρη του 1992 που πήγε στον Περσικό ως πλωτή έκθεση ελληνικών προϊόντων, το 1993 που κάλυψε τη γραμμή από Λιβύη προς Μάλτα, το 1995 που ναυλώθηκε στο αμερικανικό ναυτικό για να χρησιμοποιηθεί ως μεταγωγικό στη Σομαλία,και τον Ιούλιο του 1996 που τέθηκε για ένα μήνα στη γραμή Πάτρα-Μπάρι με τα σήματα της Golden Cruises.

Ομως τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς λόγω των χρεών της εταιρείας, το έδεσαν στον μόλο του Αγ. Νικόλα στην Πάτρα, όπου κατά σύμπτωση στο ίδιο ακριβώς σημείο ήταν δεμένο για τους ίδιους λόγους το Ionian Queen της Endeavor Lines. Εκεί έμεινε μέχρι και αρχές Φεβρουαρίου του 1999, οπότε σε κακό χάλι μεταφέρθηκε στον κόλπο της Ελευσίνας στις 15 του ίδιου μήνα, παίρνοντας τη θέση του σε μία ντάνα μαζί με άλλα παλιά σκαριά.

Παρέμεινε εκεί πολλά χρόνια, να σκουριάζει και να σαπίζει, ώσπου το καλοκαίρι του 2003, ύστερα και απο μία μεγάλη κακοκαιρία,το πλοίο πήρε επικίνδυνη κλίση, και παρόλο που ρυμουλκά έσπευσαν να το μεταφέρουν σε αβαθή, δεν άντεξε, και ύστερα από λίγο μπάταρε από τη μία πλευρά, και μισοβυθίστηκε.

(Φωτο: Ορφέας Κολιόπουλος)
(Φωτο: Ορφέας Κολιόπουλος)

Δεκατρία χρόνια μετά, το Mediterranean Sky παραμένει στο ίδιο σημείο, και είναι ορατό από την παλαιά εθνική οδό Ελευσίνας-Κορίνθου,αποτελώντας ατραξιόν για φωτογράφους. Στο παρελθόν προκηρύχθηκαν 2 διαγωνισμοί για την απομάκρυνση του που δεν προχώρησαν, ενώ ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας ανακοίνωσε μία τρίτη προκήρυξη για την απομάκρυνση απο την περιοχή του ευρύτερου κόλπου, αυτού και άλλων 18 ναυαγίων.

Αυτή είναι η ιστορία ενός καραβιού που χάραξε μια ένδοξη πορεία με άδοξο τέλος στις ελληνικές και ξένες θάλασσες. Σε κάποιους της εποχής οπού ταξίδεψαν με το πλοίο αυτό ίσως και να τους λείψει.

Το Mediterranean Sky σε καρτ ποστάλ της εποχής. Στα ένθετα, εικόνες των ανέσεων που παρείχε στους ταξιδιώτες του.
Το Mediterranean Sky σε καρτ ποστάλ της εποχής. Στα ένθετα, εικόνες των ανέσεων που παρείχε στους ταξιδιώτες του.
Το καράβι απο ψήλα. Τέλη της δεκαετίας του ΄80 ? αρχές ΄90.
Το καράβι απο ψήλα. Τέλη της δεκαετίας του ΄80 ? αρχές ΄90.

Πηγές:

Mediterranean Sky – Karageorgis Lines


Η συναρπαστική ιστορία του «Mediterranean Sky»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*