Γιώργος Κιούσης, «Μονόδρομος τα Πρότυπα για την εκπαίδευση» ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με τον ΓΙΩΡΓΟ ΔΡΑΖΙΝΟ.
Πρώτη δημοσίευση: Ελευθεροτυπία, Έντυπη Έκδοση, Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013. Ηλ. διεύθυνση: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=22/02/2013&s=an8rwpina&c=ellada
Τελειώσατε ένα από τα παρακάτω σχολεία: 10ο Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών, 3ο Γυμνάσιο-Λύκειο Αθηνών, Β’ Πολυκλαδικό Αθηνών, Β’ Πειραματικό Αθηνών;
Ο Ενιαίος Σύλλογος Αποφοίτων Προτύπων Πειραματικών Γυμνασίων-Λυκείων Αμπελοκήπων σας καλεί την Τετάρτη, ώρα 7.00 μ.μ., στο σχολικό συγκρότημα Παναγή Κυριακού 12, Αμπελόκηποι, στην κοπή της πίτας του. Ο Γιώργος Δραζίνος, πρόεδρος του Συλλόγου, πολιτικός μηχανικός σήμερα, θυμάται τα σχολικά χρόνια: για τις «αδελφικές σχέσεις», για την «ατμόσφαιρα που σε έσπρωχνε όλο και πιο ψηλά και δημιουργούσε τη θέληση να προσπαθείς για το καλύτερο».
– Ποιος ο σκοπός του Συλλόγου σας;
«Εκτός από την προφανή έννοια που δηλώνει ο τίτλος για την επανασύνδεση όλων των αποφοίτων, ο σύλλογος έχει και ένα ακόμη κύριο σκοπό, την παροχή άυλης και υλικής βοήθειας και προσφοράς στο ζωντανό οργανισμό με επίκεντρο τους μαθητές του υφιστάμενου Προτύπου Γυμνασίου και Λυκείου».
– Πόσα μέλη αριθμείτε;
«Ο σύλλογος, που ιδρύθηκε πριν από οχτώ μήνες, αριθμεί μέχρι σήμερα 150 μέλη, αριθμός που πιστεύουμε ότι άμεσα θα αυξηθεί με τη δημοσιοποίηση της ύπαρξής του αλλά και τις ενέργειες του Δ.Σ. για την εύρεση και αρχειοθέτηση των μαθητικών καταλόγων όλων των ετών».
– Από πού είναι οι απόφοιτοι;
«Ολοι οι απόφοιτοι των Γυμνασίων και Λυκείων που φοιτούσαν στο κτηριακό συγκρότημα του παλαιού 10ου Γυμνασίου και 3ου Γυμνασίου Αρρένων, καθώς και όλων των μετεξελίξεων που ακολούθησαν από την αλλαγή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή 10ου Λυκείου, 3ου Λυκείου, Β’ Πολυκλαδικού και 2ου Πειραματικού αποτελούν εν δυνάμει υποψήφια μέλη του συλλόγου».
– Ποιο σχολείο τελειώσατε;
«Την εποχή που φοιτούσα, το 10ο Γυμνάσιο Αρρένων όπως και όλες οι μετεξελίξεις του είχαν μια ιδιαίτερη θέση ανάμεσα στα δημόσια Γυμνάσια των Αθηνών και στο επίπεδο της πνευματικής εκπαίδευσης, όπως άλλωστε απέδειξαν οι επιτυχίες των αποφοίτων σε όλους τους κλάδους των επιστημών αλλά και στις αθλητικές δραστηριότητες. Πολλοί θα θυμούνται ότι ήταν το μοναδικό Γυμνάσιο στην Αθήνα, που, κατά την ημέρα των “γυμναστικών επιδείξεων”, συγκροτούσε ομάδα ενόργανης γυμναστικής με εντυπωσιακές επιδόσεις».
– Μνημονεύετε εκπαιδευτικούς;
«Θα μπορούσε να είναι μακρύς ο κατάλογος των καθηγητών, διότι όλοι άφησαν τη σφραγίδα τους. Αξίζει όμως να αναφερθούμε στον καθηγητή Γ. Αυδή, μετέπειτα καθηγητή του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης, καθώς και στον γυμνασιάρχη Δ. Φιλάρετο, αφιερωμένο ολόψυχα στους μαθητές του και στα σπουδαία μαθηματικά που μας δίδαξε».
– Τι θυμάστε από τη μαθητεία σας στο σχολείο εκείνο;
«Δεν νομίζω ότι έχω ξεχάσει ούτε ένα περιστατικό από τα πολλά καλά και κακά που, ως παιδιά και έφηβοι, ζήσαμε στη διάρκεια των έξι χρόνων φοίτησής μας. Περισσότερο όμως, όπως και όλοι, θυμόμαστε τις σκανδαλιές, τα πειράγματα προς όλες τις κατευθύνσεις, τις κοπάνες και τις τιμωρίες, δίκαιες ή άδικες. Κυρίως το μάθημα των Γαλλικών αποτελούσε πηγή έμπνευσης, κάθε εβδομάδα, για να εκδηλώσουμε όλες τις περιπαιχτικές διαθέσεις και ικανότητές μας».
– Μπορεί ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών να λειτουργήσει σήμερα;
«Βλέποντας τις δραστηριότητες και το έμψυχο υλικό καθηγητών και μαθητών, όπως λειτουργούν σήμερα στο 2ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο, είμαι βέβαιος ότι ο θεσμός των πρότυπων σχολείων αποτελεί μονόδρομο για την εκπαίδευση των νέων γενιών, όπως το φαντάζεται κάθε πολίτης αυτής της χώρας».
– Τι έχει αλλάξει από τότε μέχρι σήμερα στην Παιδεία;
«Πολλά, και θα αλλάζουν συνέχεια. Εκείνο που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι οι ικανότητες, η βούληση, η δίψα για γνώσεις των νέων παιδιών όταν οι συνθήκες, οι δάσκαλοι και το σχολείο τούς δώσουν το έναυσμα να το εκφράσουν».